• MsBeauty

Kläder till prematurbarn

Hej,

Jag undrar vart man kan köpa kläder till prematurbarn? Finns det i affär eller är det bara Internet. Jag bor i Skåne, så skulle vara bra om det finns nån här..

Vilken storlek är den minsta? Finns det flera "prematur-storlekar"?

• Svar på tråden Kläder till prematurbarn
  • Nyfiken gul

jag är sjävl gravid och har sett att babybutiker har ganska mycket prematurkläder - om du går in på en butik som säljer barnvagnar, bilbarnstolar o såna saker typ Babyland..

Storlek 44 kan du även hitta i vanliga butiker - på Kappahl där jag bor finns det ett ganska bra utbud av mindre kläder.

Om du inte är så petig kan du även titta på Tradera o Blocket - där finns en hel del och många kläder är knappt använda!

• Tesie

Tror dte finns från 36, har sett det ngnstans! Hur små kläder behöver du? Det finns på Tradera ibland, hittade en hel del där till min dotter

• maria81

det finns på åhlens, lindex tror jag och kanske hm

mamma till Buspojkarna Jonathan och Elias *älskar*
  • Sparkle

Lindex, hm, pop, kappahl är några ställen som säljer från stl 40 o 44. Tyvärr finns det inget stort sortiment. Men för 2.5 års så hade inte lindex prematurkläder när min första kom utan då inhandla jag lite från de andra ställena. Nu när min andra kom så hade öven dom börjat sälja. O just ja även Ullared har en del om du bor nära den affären.

• MsBeauty

Tack så mycket för era svar. Har inte hunnit kolla så mycket eftersom jag bara varit på sjukhuset hela tiden sen han föddes. Men tänkte att jag kan fråga härinne så slipper jag gå runt en massa.

Så 40 är minsta storleken då i de vanliga affärerna? Hur "stor" ska han vara för att kunna passa strl 40?

• MsBeauty
    Tesie skrev 2008-02-01 23:46:15 följande:
    Tror dte finns från 36, har sett det ngnstans! Hur små kläder behöver du? Det finns på Tradera ibland, hittade en hel del där till min dotter
    Jag behöver nog de allra minsta. Han är superliten fortfarande men det är lång tid kvar tills vi får hem honom så han hinner ju gå upp i vikt.

Vart säljer de kläder i strl 36?
  • maria81
    MsBeauty skrev 2008-02-01 23:55:35 följande:
    Tack så mycket för era svar. Har inte hunnit kolla så mycket eftersom jag bara varit på sjukhuset hela tiden sen han föddes. Men tänkte att jag kan fråga härinne så slipper jag gå runt en massa. Så 40 är minsta storleken då i de vanliga affärerna? Hur "stor" ska han vara för att kunna passa strl 40?
    Barnkläder går efter hur långa de är, stlk 40 är ca 40 cm långt barn sen kan det säkert passa mindre om barnen är smalt, så hard efunkatr med mina barn som vart små (kunnat ha 46) men vart födda när de ska
  • maria81

sorry för alla felstavniingar, mina barn var förresten 46 cm och 48 cm långa

• fenurila K o L t

Många klädkjedjor har små stl idag. Men jag har sett flera köpa skrållan kläder i leksaksaffärer till sina barn

5 barnsmamma (-01 -02 -04 -06 -07)
  • MsBeauty
    maria81 skrev 2008-02-02 00:00:56 följande:
    Barnkläder går efter hur långa de är, stlk 40 är ca 40 cm långt barn sen kan det säkert passa mindre om barnen är smalt, så hard efunkatr med mina barn som vart små (kunnat ha 46) men vart födda när de ska
    Aha! Hade ingen aning om att det var så, men det låter logiskt nu ju. Han är 32 cm nu, så 40 hade kanske funkat när vi får hem honom. Svår att veta i förväg iofs, kanske borde vänta med att köpa?
Svar på tråden Kläder till prematurbarn