• pampers

Mona Sahlin citat!!!!! och hon ska bli partiledare!?

ska skriva här lite saker som "smarta" Mona Sahlin har sagt genom åren, kommentera gärna!

Antar att det inte bara är jag som blir sur på vissa saker hon yttrat sig om!!!

"Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker."
    Mona Sahlin i ett tal inför Turkiska
    ungdomsförbundets tidning Euroturk i mars 2002.

"Om två lika meriterade personer söker jobb på en arbetsplats med få invandrare ska den som heter Mohammed få jobbet."
    Dåvarande integrationsminister Mona Sahlin i en intervju
    i Göteborgs-Posten den 22 oktober 2000.

"Jag hatar allt genuint typiskt svenskt."
    Källa: Expressen den 26 juli 2002.

"Arbetslösheten drabbar tydligast och hårdast dem som blir utan jobb."
    Mona Sahlin som biträdande näringsminister i en debattartikel i Aftonbladet den 1 februari 1999

"För att klara framtidens utmaningar måste framtidens svenska folkhem
    bebos av människor från alla världsdelar."
    Dåvarande integrationsminister Mona Sahlin i en debattartikel tillsammans med dåvarande samordningsminister Pär Nuder i Aftonbladet den 16 april 2004.

Nååå, vad säger man????? smart eller dum i hela huvudet?!

• Svar på tråden Mona Sahlin citat!!!!! och hon ska bli partiledare!?
  • Dorian Ertymexx
    pampers skrev 2008-02-02 14:22:45 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2008-02-02 14:04:37 följande:
    tråden handlar inte ens om moderaterna, den handlar om att jag tycker Mona är korkad och jag kan inte förstå hur hon är den nya partiledaren, har folk redna glömt alla misstag hon gjort i den förflutna, jag vill rösta på sossarna i kommande val, men man blir ju mörkrädd när dem kommer styras av en sådan människa
    Jag håller helt med om att Mona är hemsk. Jag har själv mosat henne en gång när hon besökte en skola jag jobbade på. Men just det citatet var faktiskt inte korkat, om man ser det i en helhet som omfattar dagens regering. Det ÄR de arbetslösa som drabbas värst av arbetslöshet, inte de välbeställda. Det är en självklarhet för dig och mig, men inte för högern.
  • mo m2007
    xxmeyaxx skrev 2008-02-02 13:13:17 följande:
    traditionell jul
    oja en blandning mellan Cola, Fanta magsårsmedicinen Losec å ett å annat familjeliv som kraschar...ÄKTA SVENSK JUL
  • Tjofsen

Politik blir mer och mer ett  maktspel som utspelas i media! och inte i riksdagen där de ska göras.

Titta bara på Göran Persson.....Förkastar pigavtalet i valrörelsen - nu har han städhjälp. Hela hans uppenbarelse borde överskugga allt skit som alliansen fått efter valet.

Tänk om politiken kunde få handla om politik och att göra det bättre för nationen och dess invånare!! Istället är det trams och grävande efter fel hos människor som kommer i dager i media vilket gör att det blir väldigt svårt för dagens politiker att ägna sig åt politik.

Ingen är ju felfri - och inte ens politiker. Hitta EN person som ALDRIG gjort nåt fel eller misstag. Den männsikan har heller ingen erfarenhet.

• Dorian Ertymexx
    Tjofsen skrev 2008-02-02 15:31:15 följande:
    Politik blir mer och mer ett  maktspel som utspelas i media! och inte i riksdagen där de ska göras. Titta bara på Göran Persson.....Förkastar pigavtalet i valrörelsen - nu har han städhjälp. Hela hans uppenbarelse borde överskugga allt skit som alliansen fått efter valet. Tänk om politiken kunde få handla om politik och att göra det bättre för nationen och dess invånare!! Istället är det trams och grävande efter fel hos människor som kommer i dager i media vilket gör att det blir väldigt svårt för dagens politiker att ägna sig åt politik. Ingen är ju felfri - och inte ens politiker. Hitta EN person som ALDRIG gjort nåt fel eller misstag. Den männsikan har heller ingen erfarenhet.
    Onekligen. Men det var få som uttryckte sådant för några år sedan. Rysligt vad förlåtande folk (läs högern) blev när det var deras egna som började fallera.

Oavsett så har du en poäng i att politik borde handla om politik. Det är dock svårt att ducka för när politiker jagar fuskare samtidigt som de fuska själva va.
  • Tjofsen
    Dorian Ertymexx skrev 2008-02-02 15:32:57 följande:
    Onekligen. Men det var få som uttryckte sådant för några år sedan. Rysligt vad förlåtande folk (läs högern) blev när det var deras egna som började fallera.Oavsett så har du en poäng i att politik borde handla om politik. Det är dock svårt att ducka för när politiker jagar fuskare samtidigt som de fuska själva va.
    Håller med dig. Det får ju finnas gränser på vilka "misstag" man gör. Man ska ju ha sopat framför sin egen dörr innan man satsar på politiken. Själklart blir man trött på styrande som myglar och gör skit. Men så har det ju alltid varit oavsett sittande regering.

Det jag tycker folk gnäller mest om nu är att det alliansen faktiskt gick ut i valrörelsen med genomför de nu och då helt plötsligt blir folk förvånade "VAddå? Ska de dra ner på a-kassan???????"

Jag tror man måste vara lite mer politiskt engagerad för att förstå hela grejjen.

Men jag kan säga, som fd aktiv i politik, att det är mycket "se om sin egen dörr" och "de sina" OAVSETT vilken politisk arena du spelar i.

Alla lika - alla olika
  • mo m2007

Jaja de sa nu ska vi göra det sämre för arbetslösa, sjuka etc. OCH FÖRST NU gnälls det.
    Alla partier ser till sitt eget bästa och ALLA politiker ser till sitt bästa. så är det med ALLA PARTIER.

Tjofsen skrev 2008-02-02 15:41:05 följande:
    Håller med dig. Det får ju finnas gränser på vilka "misstag" man gör. Man ska ju ha sopat framför sin egen dörr innan man satsar på politiken. Själklart blir man trött på styrande som myglar och gör skit. Men så har det ju alltid varit oavsett sittande regering. Det jag tycker folk gnäller mest om nu är att det alliansen faktiskt gick ut i valrörelsen med genomför de nu och då helt plötsligt blir folk förvånade "VAddå? Ska de dra ner på a-kassan???????"Jag tror man måste vara lite mer politiskt engagerad för att förstå hela grejjen. Men jag kan säga, som fd aktiv i politik, att det är mycket "se om sin egen dörr" och "de sina" OAVSETT vilken politisk arena du spelar i. Alla lika - alla olika
  • Dorian Ertymexx
    Tjofsen skrev 2008-02-02 15:41:05 följande:
    Håller med dig. Det får ju finnas gränser på vilka "misstag" man gör. Man ska ju ha sopat framför sin egen dörr innan man satsar på politiken. Själklart blir man trött på styrande som myglar och gör skit. Men så har det ju alltid varit oavsett sittande regering. Det jag tycker folk gnäller mest om nu är att det alliansen faktiskt gick ut i valrörelsen med genomför de nu och då helt plötsligt blir folk förvånade "VAddå? Ska de dra ner på a-kassan???????"Jag tror man måste vara lite mer politiskt engagerad för att förstå hela grejjen. Men jag kan säga, som fd aktiv i politik, att det är mycket "se om sin egen dörr" och "de sina" OAVSETT vilken politisk arena du spelar i. Alla lika - alla olika
    Sant sant.

Vad gäller alliansen... Jag skulle hånskratta om jag inte kände för många av de som drabbas. Seriöst, vad fan trodde folk att de skulle göra?

"Man får inte mer pengar i plånboken av en högerregering. Det bara känns så. Fast inte så länge."

För att parafrasera på en gammal reklam.
  • mo m2007

ptja de flesta trodde nog att de bara skrämdes, ungefär som när sossarna lovat saker som liksom fallit undan. Undrar om nån ¨ngrar sig bittert nu?
    Dorian Ertymexx skrev 2008-02-02 16:45:48 följande:

Sant sant.Vad gäller alliansen... Jag skulle hånskratta om jag inte kände för många av de som drabbas. Seriöst, vad fan trodde folk att de skulle göra?"Man får inte mer pengar i plånboken av en högerregering. Det bara känns så. Fast inte så länge."För att parafrasera på en gammal reklam.
  • Dorian Ertymexx

mo m2007 skrev 2008-02-02 17:46:24 följande:

ptja de flesta trodde nog att de bara skrämdes, ungefär som när sossarna lovat saker som liksom fallit undan. Undrar om nån ¨ngrar sig bittert nu?Dorian Ertymexx skrev 2008-02-02 16:45:48 följande:
    Känner ett par stycken, ja. En har till och med bett mig om ursäkt... Heh.
  • mo m2007

ååh det var ju artigt
    Dorian Ertymexx skrev 2008-02-02 17:51:51 följande:

mo m2007 skrev 2008-02-02 17:46:24 följande:Känner ett par stycken, ja. En har till och med bett mig om ursäkt... Heh.
Svar på tråden Mona Sahlin citat!!!!! och hon ska bli partiledare!?