• Fru U

Dyrt att äta nyttigt!

Vill jag ha protein i mig så handlar jag kött, inte baljväxter eftersom de får mig att må dåligt (o tjocktarmscancer behöver jag itne bry mig om)

Lägger hellre ner vad som kanske anses vara mycket pengar på att äta nyttigt än att äta billigare mat och få i mig en massa glutamat, e-nummer mm

Live and let live
  • Fru U

Enligt min mening äter de flesta alldeles för mycket kolhydrater. Minskar man mängden potatis, pasta ovs så blir det kött+grönsaker kvar på tallriken. Saker som inte är billiga om man vill ha kvalité, kanske svenskproducerat o kravmärkt

Live and let live
  • Fru U

Du, jag har ingen tjocktarm

emcjoh skrev 2008-02-03 00:07:50 följande:
    Fru U: VET du hur vanligt tjocktarmscancer är? Visste du det tror jag att du skulle försöka äta lite baljväxter etc, du också.(sv. inl 106)
    Live and let live
  • Fru U

Det är lugnt. Beklagar att din anhörig mår dåligt o hoppas på snar hälsa

emcjoh skrev 2008-02-03 00:11:41 följande:
    Oki, då förstår jag, men menade inget illa med det jag skrev till dig. Har drabbad anhörig o. är nog lite övernitisk just nu.(sv. inl.114)
    Live and let live
  • Fru U

Förvisso men sannolikheten att den är obesprutad är större. Dock så kan ju marken som produkten växer i vara full med gifter, det vet man ju inte. Men totalt sätt blir det ju i alla fall (med all sannolikhet) mindre gifter man får i sig

rött och guld skrev 2008-02-03 00:16:44 följande:
    Mozarts Nachtmusik skrev 2008-02-03 00:13:59 följande: jag ser ingen anledning till att betala dubbelt så mycket för en vara som är kravmärkt,men jag inte vet om den verkligen är obesprutad! man går ju lixom inte själv ut på åkrarna och kollar.. och gårdarna blir inspekterade 1gång/år,borde vara 1gång per månad, så många är det ju inte i sverige som håller på med krav!
    Live and let live
  • Fru U

Rekommenderar boken: Den hemlige kocken. Läs den, ni får en chock när ni ser hur maten vi äter produceras och vad den egentligen innehåller

Live and let live
  • Fru U

Va? Svenskproducerat är knappast det samma som obesprutat och tillsatsfritt

rött och guld skrev 2008-02-03 00:24:56 följande:
    Mozarts Nachtmusik skrev 2008-02-03 00:19:50 följande: jag köper svenska produkter för att undvika besprutning och tillsatser.
    Live and let live
  • Fru U

Mats-Erik Nilsson har skrivit Den Hemlige kocken

emcjoh skrev 2008-02-03 00:25:30 följande:
    Vem har skrivit den boken, blev intresserad, är ju ett viktigt ämne när man har barn.Tyst hav handlar om utfiskningen av tex. torsk o. står på min att läsa lista, men vad hon heter som skrivit den, det har JAG glömt;)(sv. inl. 136)
    Live and let live
  • Fru U

Vi med men det var skrämmande att se vilka tillsatser som faktiskt kan finnas i s.k vanligt kött

Mori skrev 2008-02-03 00:26:44 följande:
    Vi har alltid varit noga med vad vi äter, och vart vår mat kommer ifrån så det var ingen direkt chock, men du skulle sett min svärfars min när han fick låna boken av mig.
    Live and let live
  • Fru U

ett tips. om du klickar på symbolen som ser ut som "A så får upp inlägget du svarar på (dvs som citat, som nedan)

emcjoh skrev 2008-02-03 00:29:32 följande:
    Fru U: Tack!(SV. inl. 147)
    Live and let live
  • Fru U

Måste bara göra ett inlägg i sidodebatten som pågår. Ja kött innehåller alla vitaminer o sånt om man ÄTER DET RÅTT (ungefår som eskimåer gör)

Live and let live
Svar på tråden Dyrt att äta nyttigt!