rött och guld skrev 2008-02-03 00:09:25 följande:
nä, jag lägger inte benen på ryggen ,allt det jag skriver här är självupplevt, jag har själv varit underviktig pga, ensidig kost(köttbullar och makaroner en hel månad)jag hade helt enkelt inte råd med något annat och äta bör man...
Så svara då på de földfrågor du får på dina inlägg.
Tycker du att det är en närignsriktig kost att äta kött en hel måndad?
Kostar det 460 kr att äta 2 personer en hel månad? Nej, köttet kostar 460 kr....
PÅ vilket sätt har man inte råd att äta annat än just köttbullar och makaroner? Morötter är billigt som f*n och fyller andra näringsbehov än köttbullar. Linser är billigt och fyller andra näringsbehov, alltså behöver man inte bli underviktig.
Visst är stora portioner ett problem i sig gällande övervikt, men innehållet i dessa stora portioner är av mycket stor vikt för om du ska bli underviktig eller inte. Det är MYCKET svårt att äta sig fet på äpplen eller isbergssallad, betydligt lättare att bli fet av för mycket rött kött eller falukorv. Eller hur?
Och så skulle jag vilja tillägga att allt du upplevt behöver inte vara det enda sanna för någon annan, du vet vi är inte alla stöpta i samma form