Inlägg från: rött och guld |Visa alla inlägg
  • rött och guld

Dyrt att äta nyttigt!

IntravenösFylletös skrev 2008-02-03 00:19:56 följande:
    ja det låter ju verkligen hälsosamt du.
    ja? vad äter du själv till frukost?
  • rött och guld
    IntravenösFylletös skrev 2008-02-03 00:21:22 följande:
    jag har också låg ämmnesomsättning. men ju oftare jag äter (rätt sammansatta måltider) desto mer minskar jag i vikt.
    ja, men alla fungerar ju olika, vi vet ju inte varför han blir så stor om magen eftersom han ej är undersökt än(han är 25 och har gubbmage) hans far är farligt stor om magen, så visst är jag rädd...
  • rött och guld
    Xgirl83 skrev 2008-02-03 00:25:09 följande:
    rött och guld skrev 2008-02-03 00:18:51 följande:
    Det vill säga: Du pratar inte ALLS om att man kan äta NYTTIG och bra mat billigt, du pratar om hur man kan äta så billigt som möjligt. Jag skulle också kunna få ihop en hel månads mat ruskigt billigt men det var inte det TS ville med denna tråden.Och personligen skulle jag aldrig nånsin klara mig på bara ett äpple mellan frukost och kvällsmat (nu får jag väl höra att jag överkonsumerar också).
    men det är väl frivilligt att köpa billig eller dyr mat är det inte?men JAG klarar mig på 4st äpplen på en hel dag!!
  • rött och guld

Fru U skrev 2008-02-03 00:25:42 följande:

Va? Svenskproducerat är knappast det samma som obesprutat och tillsatsfritt
    jaha, då vill jag veta vilka svenska äppelproducenter som besprutar och hur och när willys preparerar sin köttfärs?
  • rött och guld

Mozarts Nachtmusik skrev 2008-02-03 00:29:37 följande:

inte svårt om du inte köper frukt o grönt iofs..men köttfärs för 29,90/kg,  tror du den är så bra?visst kan man inte garantera att de är fritt från besprutning, men hur handlar du svenska produkter som du VET inte är besprutade, samtidigt som du handlar de billigaste på willys.får inte ihop de
    den är ju nymald hos willys, varför skulle den inte vara bra?
    tror du att din kravmärka är bättrwe eller?
  • rött och guld

Mozarts Nachtmusik skrev 2008-02-03 00:29:37 följande:

inte svårt om du inte köper frukt o grönt iofs..men köttfärs för 29,90/kg,  tror du den är så bra?visst kan man inte garantera att de är fritt från besprutning, men hur handlar du svenska produkter som du VET inte är besprutade, samtidigt som du handlar de billigaste på willys.får inte ihop de
    jag handlar svenska äpplen på willys eftersom jag ej tål besprutning!(börjar klia i gommen och läpparna svullnar och kliar.)
  • rött och guld
    PetraDeliu skrev 2008-02-03 01:52:07 följande:
    hur vet du att den är nymald??rött och guld skrev 2008-02-03 00:32:22 följande:
    för att den ser nymald ut och det står dagens datum på och för att de sa att de malde viss köttfärs där.
  • rött och guld

reagerade på denna meningen i inlägg nr 174:

de danska är oftast marinerade för att komma undan salmonellakontroller)

komma UNDAN salmonella kontroller???

• rött och guld
    josefsmamma skrev 2008-02-03 21:33:08 följande:
    faktiskt... hur stor är fettmängden i den billigare färsen? 20% skulle jag tippa på och det är väl mindre bra... förövrigt så vill jag ge dig en applåd- så många inlägg och inte ett vettigt ord än så länge
    fett är inget farligt, men du verkar ha fått för dig det.
    tänk bara på vad kockarna på tv säger:
    -fint kött ska ha insprängt fett.
  • rött och guld
    josefsmamma skrev 2008-02-03 22:27:21 följande:
    haha... men köttfärs är inte kött med insprängt fett i... det är fett som de skär av från andra köttbitar och tillsätter till köttet så den fabeln fungerar inte... och köttfett ÄR inte bra. Det är bra för smaken däremot men det synliga fettet ska man ju skära bort efter tillagning...
    nu menade jag karrekotletter,DÄR har du fint kött.
Svar på tråden Dyrt att äta nyttigt!