När kudde till bebis?
det undrar jag med har en pojke på 11 veckor :D puff puff till alla som vet!!
det undrar jag med har en pojke på 11 veckor :D puff puff till alla som vet!!
hmm men jag vet inte jag tycker att rekomendationerna ändras lite hela tiden.. för ena året/åren ska man inte ha något i sängen utom ett litet täcke, alltså absolut inga mjuka saker alls.. sen nästa gån g så går det bra att ha kuddar och snuttefiltar och hela köret.. för jag vet när min kusin fick barn 06 så skulle man inte ha kuddar för då kunde bebisen inte röra på huvudet som den ville och så.. och skulle nåt hamna för munnen, ex örngott, så fanns det risk för att bebisen kvävs för att de inte kan vända på huvudet.. men nu verkar det som att man snarare bör ha en kudde? äh jag blir förvirrad :D
bara liten rolig grej.. har aldrig haft kudde till min son på 11 veckor.. testade en liten bebiskudde nu efter detta forum.. och nu tycks han sova bättre :D och han somnade bättre också tror jag :D han ha riofs aldrig haft svårt för det här med sängläggandet.. han ligger väll och pratar några minuter sen sover han.. men idag inte ett knyst så somnade han bara :D härligt får se hur länge det varar :D