När kudde till bebis?
Har en son på ca 10 v...undrar när ni började med kudde?
Har en son på ca 10 v...undrar när ni började med kudde?
Min son har inte haft kudde, iallafall ligger han inte på den, han brukar ibland böka sig under den... Han är 9 mån nu.
Vår dotter har en kudde i sin spjälsäng, en sån där liten platt sak. Hon började sova kortare stunder i spjälsängen när hon var ca åtta månader, innan dess sov hon enbart i vår säng och där har hon ingen egen kudde.
Hur tjocka ska en kudde vara? Eller... hur tunn?
Min son har alltid haft en jättemjuk dunkudde (stor och fluffig),om han inte får somna på den så sover han inte alls :)
min son sover bara på magen..köpte en kudde..använde den 2 ggr sen skippade jag den p g a att jag var rädd att han skulle kvävas el nåt..men tur är att han varit så stark i nacken redan från början...nu sover bara utan kudde..
Har börjat använda kudde. Hon är nu 11 månader.
Från dag 1 har båda våra haft kudde; av mellanstorlek och såpass tjock/mjuk så den stöttat axlar och huvud bra.
vi började använde kudde till våran son då han var ungefär en vecka gammal.. vi använder en kudde från IKEA (deras bebiskudde), förstår inte riktigt varför det står från ett år på den, men antar att det har att göra med att rekomendationerna ändras hela tiden..hn har legat på min kudde också nån gång. han ligger ju självklart med axlarna uppe på kudden också! vi har även täcket, men det har han inte använt, han ligger under mitt täcke som är ungefär lika "tjockt", o dessutom bruklar han ha en filt och body/pjamas på sig också.. inga problem!
vi har hört att man SKA använda kudde till små bebisar, men då dom lärt sig att vända sig till mage ska man ta bort den så att de inte kvävs!
hade från början både i sängen o vaggan. såg inga problem med det. Förresten hadde jag ett ihoprullat täcke runt kudden för säkerhets skull så den inte skulle flytta på sig en massa.
Min cornelia sover på mage, ska man ha kudde iaf då?
hon är 3 månader å har inte haft kudde alls då det ser så obekvämt ut... hon har en filt som jag vikt några gånger och lagt i örngottet, men det är ju väldigt platt.
hennes huvud är inte snett el platt alls, hon vänder huvet själv flera gånger under natten.
I vagnen har hon inte heller kudde, bara en filt, fast där sover hon på rygg om hon somnar när vi är ute å går.
Jag har en kudde för spädisar som jag köpt på babyproffsen, men den verkar inget bekväm tycker jag...
Poppin skrev 2008-02-03 00:15:12 följande:
Köpte en plat liten kudde från babyproffsen då ja fick hjälp av dom att välja ut!
han har haft den hela tiden, är 2 månader nu.