• Mammatilltretroll

Åsikter om LDG Green tvättmedel, någon som testat?

Vi är väldigt känsliga i huden i vår familj och allergiska mot mycket. Dessutom använder vi tygblöjor och då får man väl inte ha tvättmedel med såpa/tvål i eftersom det försämrar uppsugningsförmågan?

Är det någon som testat LDG Green och vad tyckte ni?

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • Svar på tråden Åsikter om LDG Green tvättmedel, någon som testat?
  • Eofrysina

Jag har inte testat, men är nyfiken på om någon annan gjort det. Jag kollade upp det för ett tag sedan, men tyckte att det var lite löjligt dyrt/tvätt. Ocean tror jag kostar högst 80 öre/ tvätt, troligen mindre.

• Jockelina

Jag har använd LDG green i säkert två år minst. Jag är också väldigt känslig i huden och fåt lätt utslag men LDG green har funkat utan problem för mig. Dessutom är det fosfat fritt vilket är bra för miljön!

• Eofrysina

Jo, men det finns ju massor av fosfatfria tvättmedel. Det jag funderar på är om det är bättre än andra fosfatfria och zeolitfria tvättmedel. Bra att veta att det funkar bra om man har allergier i och för sig. Men det är dyrt, så jag vill därför veta om det är bättre än andra.

• Eofrysina

Fast Clara ville ju visserligen främst veta om det var extra bra om man var allergisk... sorry om jag knyckte frågan

Svar på tråden Åsikter om LDG Green tvättmedel, någon som testat?