Vår lille son skulle vara hemma ca 1 vecka efter födseln och sen gå på dagis igen tänkte vi.
Men så blev han sjuk, och det vart bara totalt 4 dagar på dagis under nya dotterns 6 första veckor. Och maken jobbade. Jag gick verkligen på knäna, grät av utmattning varje kväll. Något av det värsta jag varit med om. En sjuk 2,5-åring som är supermammig och gnällig samt lider helvetets alla kval av att ha fått en syster (=vredesutbrott då han grät i 25 minuter, ilskegråt, slog lillasyster och mig med hände roch tillhyggen samt att han var ledsen och grät av sorgen. Han lämnade mig inte ifred en hel minut på hela dygnet under denna tid.) Och så en nyfödd bebis som bara vill snutta, samt att man är nyförlöst och inte orkar hitta på så mycket aktiviteter för 2,5-åringen.
När han blev frisk och fick gå på dagis igen löstes många av knutarna upp. Han fick leka med andra barn, det var som vanligt igen för honom, och jag fick sova samt äntligen bekanta mig med min nya bebis. Fick mycket mer ork att klara vardagen igen av detta, så nu är livet i balans igen.