• längtan kan va lång

Gravid igen... hjälp...

Hej

Jag har just testat positivt för sjunde gången i mitt liv. Har dock bara ett barn och har nder de senaste två åren gått igeom fyra missfall när vi försökt att skaffa ett syskon till vår prins. Vi d de två senaste missfallen har jag tagit progesteron och har 'ven börjat med detta nu. Min gyn har skickat en remiss till Lennart Blomqvist i Borås och jag har fått en tid dit i mars. Han har forskat en del runt trombyl och meningen var ju att jag förmodligen skulle få detta efter att blivit utredd hos honom. Ni som använt detta. Skulle detta tas i förebyggande syfte? Är det försent att börja nu? Bör tilläggas att vi tagit en del prover hos den gyn jag går hos nu, men ej hittat något galet. Min sons graviditet var helt komplikationsfri, förutom några små blödningar under de första veckorna. Alla mina missfall har varit dag 6+0, vilket innebär att jag redan nu ser med fasa mot 19-20 februari. Hjälp, glädjen över plusset belv inte långvarig, nu känner jag mest oro.

LYCKA TILL alla ni som kämpar...

KRAM

• Svar på tråden Gravid igen... hjälp...
  • CarlHerman

Ville bara säga lycka till! Har själv haft 2 mf i vecka 6+0 och är också gravid igen, kring 6+0. Kanske går det vägen denna gången. Jag tror att de som äter trombyl börjar med det så fort de testat positivt, ev. ännu tidigare. Kolla i någon av "gravida efter missfall"-trådarna under medlemsgrupper, där borde finnas många som vet och kan ge stöd.

• längtan kan va lång

Tack och lycka till själv!!!! Känns det annorlunda den här gången?

Idag har jag fått trombyl utskrivet och tagit första tabletten.

Kram

• mirakelhopp

Hej, Jag har en dotter och 4 tidiga MF efter henne tyvärr. Jag har varit hos Lennart i Borås och börjat en andra utredning. Trombyl vill han att man ska börja med så fort du gjort ett positivt gravtest. Inte innan, då trombyl kan försvåra ägget att fastna. Väntar på besked av alla mina prover för att sedan ta ställning till att ev. vara med i hans studie.

• längtan kan va lång

Hej, mirakel hopp,

Låter som vi har en liknande historia. Hur tidigt har du fått dina missfall? Hur gammal är din dotter? Min son är snart tre 0ch ett halft och vi har försökt att skaffa ett syskon till honom i 2 år. Mina fem missfall har varit dag 6+0. Har just testat pos igen i lördags.

LYCKA TILL!

Kram

• mirakelhopp

Hej längtan...

Vet inte exakta dagen för missfall. Men första så började jag blöda i V10. De trodde att MF skett i V7. Andra V7. Tredje MA V8 och sista ofostrig grav V8. Min dotter är 4 år. Vi har försökt sedan ca 1,5 år tillbaka.

Hoppas verkligen det går bra för dig denna gång! Önskar dig all lycka i världen! Ska du på tidigt VUL??

• Ova

Håller tummarna för er. Själv är jag inte gravid igen än, men läkaren sa att jag ska äta Trombyl från jag plussat nästa gång och jag har inte gjort någon utredning.

• längtan kan va lång

Hej på er och tack för alla svar.

Har inte varit inne här på ett tag försöker att inte tänka för mycket utan att bara få tiden att gå.

Mirakelhopp. Mina missfall började alla ca dag 6+0. Vid första missfallet var vi inne tredagar tidigare pga småblödningar och såg då ngt på Vul som de sa var 4+1. Det stämde inte alls med beräkningarna och tredagar senare kom missfallet. Vid de andra graviditeterna har jag inte varit inne förrän efteråt då det inte finns så mycket kvar att se. Där för har jag fått en tid om ca en vecka den 18 feb för att göra tidigt VUL, beräknar då att vara ca dag 5+5. De andra gångerna har jag fått tid för VUL i v 7 och jag kommer ju aldrig dit. Om nu detta blir ett missfall hoppas jag i alla fall att VUL:et nästa vecka ska kunna ge några ledtrådar. Min son är 3,5 och vi har kämpat på i drygt två år. LYCKA TILL!!!

Min tid i Borås ligger på is till vi ser vad som sker med graviditeten.

LYCKA till och kramar till er alla!!!

Svar på tråden Gravid igen... hjälp...