• Mia W

Kåvepenin (pencilin) och Ipren samtidigt? Är det okej? Snabbt svar helst!

Har just varit på akuten och fått veta att jag har en halsböld, därav problem att svälja och ont i örat. Har fått starkt pencilin (Kåvepenin) och ska äta det i några dagar för att bekämpa infektionen. Men jag har av och till väldigt ont ändå och svårt att svälja.

Är pencilin även smärtstillande eller behövs nåt mer? Kan jag kombinera det med Ipren?

Supertacksam för snabbt svar!

• Svar på tråden Kåvepenin (pencilin) och Ipren samtidigt? Är det okej? Snabbt svar helst!
  • Marvinna

Ring läkemedelsrådgivningen på 0771/450 450. Vet inte om de har öppet nu Sjukvårdsrådgivningen kanske kan hjälpa dig med.

• Pyris

Jag fick pencillin att äta för att få bort eventuella infektioner i min mun. Jag har ständig problem med tandvärk o frågade då vad jag skulle äta o fick rådet att ta en Ipren o Alvedon, så det borde inte vara några problem.

• miss maple

Läkemedelsrådgivningen har öppet dygnet runt.

• Pyris

Förresten kom på att även min son, när han var 1½ år låg inne på sjukhus, med en halsböld. Han fick 2 eller 3 olika antibiotiker och Ipren o Alvedon hela tiden.

• Mia W

Åh, tack för era svar! Ska genast ta en Ipren nu o kanske få bort den där jävla smärtan så fort jag sväljer och i örat. Usch, vad ont det här gör.

Svar på tråden Kåvepenin (pencilin) och Ipren samtidigt? Är det okej? Snabbt svar helst!