• herkules

Söker dikt om en båt som vill i hamn pga min bortgångna syster

Min syster dog pga cancer 31/1-08 och när hon låg på sjukhuset så sa hon att den lilla båten vill i hamn och undrar om nån vet eller kan nån dikt till begravningen. saknaden är stor hon var en underbar människa som älskade djur och tog hand om människor som hade problem.allt är bara tomt

• Svar på tråden Söker dikt om en båt som vill i hamn pga min bortgångna syster
  • Taninen

Jag beklagar sorgen efter din syster! Jag förstår att det måste vara tomt efter henne.

Denna dikten hittade jag på nätet:

Som en båt på öppet hav

När stormen ger sig av

När natten blir till dag

Du ser ett ljus i fjärran

Jag räcker ut en hand

Och för din båt mot strand

Jag väntar där i hamn

Och jag vet jag finns där

Någonstans inom dig

Tänker på mig

Önskar du var här!

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Bönan bf 2/7-08 ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • herkules

Min egna dikt blev till slut så här.

Vågorna slog mot hamnen dessa dar. Du närmade dig långsamt från dag till dag. Vi följde din sida vi lämnade dej ej. Tanckar och känslor växte samman och skyddade dig. Till vägen du skulle vi följde dig fram. Men vid korset vi skiljdes vi syns längre fram.

kram madde

• Taninen

Å det var verkligen fint!

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Bönan bf 2/7-08 ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • gunillas blogg

Kanske denna:

Jag står vid havet. Det ligger ett skepp vid kajen. Kaptenen låter morgonvinden gripa tag i seglen och skeppet ger sig ut på havet. Det är ett vackert fartyg som är byggt för långa färder. Jag står vid stranden och ser när det försvinner som en prick vid horisonten. Just då hör jag någon vid min sida säga: "Nu har han lämnat oss" Lämnat oss för vad? Han har bara försvunnit ur synhåll för mig. Det är allt. Han är lika vacker och välbyggd som när han lämnade stranden. Detta att han har blivit mindre och till slut försvunnit är ju bara som jag ser det. Just när rösten bredvid mig säger att han har lämnat oss, finns det någon på en annan strand som ser honom dyka upp vid horisonten och en annan röst som ropar: Här kommer han!"

/ Okänd författare

Kram Gunilla
    metrobloggen.se/pgrrr

Svar på tråden Söker dikt om en båt som vill i hamn pga min bortgångna syster