Inlägg från: BetongMorsa |Visa alla inlägg
  • BetongMorsa

Core träning.

Jag återkommer om ngr veckor med svar :) tänkte gå på mitt första pass imorgon...har du varit ngn gång?! Vad gör man där?

• BetongMorsa
    Sanjos skrev 2008-02-04 12:45:08 följande:
    Ja, jag har varit på ett härom veckan. Går ut på att träna bålen, rygg, mage osv. Kärnan i det hela. Ibland använder man sig utav redskap, såsom boll, gummiband mm..Fick sådan träningsvärk i magen, dagen efter!!
    Gud så bra...det mesta som ska bort sitter på magen :)
  • BetongMorsa

Åh snälla gud måtte det bli tisdag hehe

Va roligt att ni fått så bra resultat...de här sista 4 e envisa o jag vill tappa de nu!
    Vi har bara coreträning på orten 1ggn/v...räcker det om man kombinerar med annan träning såsom spinning och vanlig gympa?!

• BetongMorsa

vi prövar...som sagt var återkommer med resultat...man kanske e helt död efter tisdagen hehe

• BetongMorsa

Hur tidigt efter förlossning kan man komma igång ordentligt då? Tösen e 5mån o instruktören på spinningen tyckte inte jag skulle göra stå-övningarna. Bara sitta o trampa....det känns ju det med men hur länge?

• BetongMorsa

Normal förlossning och graviditet. Förls. tog knappt 10 timmar och vi åkte hem samma dag...inga problems efter

• BetongMorsa

jo..e ju lite pinsamt o sitta jämt när hurtbullarna på 50 år står...hehe

• BetongMorsa
    Derian skrev 2008-02-04 23:39:20 följande:
    Går regelbundet på Core 6 dagar i veckan, är pass på 30 min och passens korriografi byts ut var 3 mån ungefär.Har gjort detta i ett år ungefär och mixar det med Boxning samt löpning och 2 entimmaspass i veckan med MRL.Core träningen är ju som sagt bra för mag och rygg muskelaturen så man får tillbaks massor på hålling och starkare rygg.Men det är ju ingen ersättning för förbränningsträning som gång/löpning.Dessa pass har hjälpt mig med min rygg och det märks verkligen.Skulle om man skall komma med rekomendationer att du skall försöka hinna med 2 pass i veckan kombinerat med 30 kondition om det är 30 min core pass där du går.Lycka till!
    som sagt var, tösen e 5mån o jag har ALDRIG tränat förut så jag tar det lite lugnt i början... ;)
Svar på tråden Core träning.