• jazzy

Trombyl

Hej..

Jag började med T när jag var i v 5-6. Tog 1 tablett 75 mg/dag. Åt fram till v 37+4.
    Kände  inte av några biverkningar alls...  att äta T i sån liten dos påverkar inte barnet. Mitt barn är normalt,så vitt jag kan se iaf!!! Jag kan tänka mig att OM man får mf ,så kanske man blöder lite mer än vanligt..

Nu är Måns här!!!!
  • jazzy
    längtan kan va lång skrev 2008-02-10 20:03:02 följande:
    Tack för era svar!Jazzy vad skönt att höra att det gick bra! Grattis!!!! Vet du varför du skulle äta det så länge? Jag trodde att man bara skulle ta det de 12 första veckorna. Är nu dag 4+5 och känner mig väldigt gravid ( vågar knappt skriva det). Jag har jättesvullna ömma brlst och är väldigt trött och spribger på toa titt som tätt. Har annorlunda känsla än vid de tidigare missfallen, så jag hoppas det är positivt. Får se på VUL om en vecka.Pjanko. Hur gick det med trombylen? Vad är skillnaden på fragmin och trombyl? Lycka till!!!Kramar
    Tack!!!

Jag åt så länge för att undvika att få proppar i moderkakan...Har man benägenhet att bilda proppar så gör amn det hela graviditeten,inte bara dom  12 första veckorna. Fick även Fragmin fram till v 22. Detta för att Fragmin & Trombyl "jobbar" bra ihop!!!

GRATTIS....
    Nu är Måns här!!!!
  • jazzy
    längtan kan va lång skrev 2008-02-11 16:43:33 följande:
    Hej,Jazzy, har du tagit ngt test som visat att du har benägenhet att bilda proppar? Jag har nämligen tagit en massa tester utan att hitta ngt fel, kan det vara skillnad i hur man ordinerar då eller borde jag kräva att få fortsätta ta det längre? Vad händer om man skulle få för tidigt och fortfarande äter blodförtunnande? Min son kom nämligen 37+6.
    Testerna visade inget men man misstänkte ändå att det bildades proppar!
    Det som kan hända är att man blöder mer än vanligt.. men det är inget som dom inte kan fixa till då...du behöver inte oroa dig för det..
    Nu är Måns här!!!!
  • jazzy
    längtan kan va lång skrev 2008-02-12 19:50:25 följande:
    Tack för alla dina svar Jazzy! Hur gammal är din son nu? Kram
    han är 3 månader...

Hoppas verkligen att allt går bra nu....kramar
    Nu är Måns här!!!!
Svar på tråden Trombyl