Aprilmammor 2005 [tråd 12]
Åhh! Vad spännande Malin! Håller tummarna för en god natts sömn nu och att det sätter igågn så där vid sju-tiden imorgon
Åhh! Vad spännande Malin! Håller tummarna för en god natts sömn nu och att det sätter igågn så där vid sju-tiden imorgon
God kväll!! Oliver har fått feber ikväll. Han var trött och extra gnällig efter ÖF, men såg inte dålig ut. När vi sitter i soffan och tittar på Bompa, så säger han att han fryser, men han är varm. Och visst, han har 38,9 och världens frossa. Ger honom Alvedon och en timme senare är tempen 40,0. Han sover sen sju-tiden med lite avbrott för glassätande och vattendrickande. bessie--> Oj! Ja, det förstår jag att det kommer som en chock då. helene--> Gott att ringen kom fram. de kan vara luriga de små
Helt sanslöst vad man glömmer mycket av det man läser fram tills dess man börjar skriva
*knackar mig i huvudet*
Hmm, Oliver har kräkts två gånger nu. Vet inte om det är magsjuka med feber, eller feber som ger kräkningar.... Sambon ligger nere för räkning (som vanligt när någon här hemma kräks).
NK80--> Det låter som att du borde vara hemma och ta det lungt, inte vill du väl att tösen ska komma redan?
Nä, ska var uppe ytterligare en stund, vakar lite för Oliver, men jag orkar inte sitta uppe och vänta på att han ska kräkas igen.
Hallå!
Sitter här med Rasmus i sjalen (håller på att somna) och Oliver ligger och sover. Han kräktes bara de två gångerna i natt. Sen sov han lungt hela natten igenom, vi låg skavfötters, kände att jag ville ha lite koll på honom.
Idag har han "bara" 38,2, men är hängig. Har tittat på Shrek och lite på barnkanalen. *Gud, har jag tackat dig för teven?*
Han låter lite hes, men inga andra direkta förkylningssymtom. Så det kan mycket väl vara något åt det hållet som ni haft jas *bönar o ber för att vi övriga ska klara oss*
tinna- Vad har du för nick på tradera?
helene--> Det kommer att gå bra! Det är långt till v 13 än!
jojja--> Usch! Vad jobbigt att arbeta under de förhållandena.
Ja, Oliver har mer feber idag, det var det första han sa till mig i morse: mamma jag är dålig, har no feber. Och då ser jag att vänster öga är svullet. Så jag ringde vc som ville vi skulle komma. Läkaren tittar o känner lite varstans, konstaterar ögoninflammation och svullna tonsiller. Crp lite förhöjt och temp 38,7. Virus! Men fick salva till ögat. Trodde ju att han skulle vara frisk idag när tempen sjönk igår???
jas--> känner du dig bättre?
Det var en massa annat jag tänkte på, men försöker dela min uppmärksamhet mellan rasmus o datorn=jag glömmer lika fort som jag läser!
NK--> SKulle du inte ringa fotografen när det var förlossninge på G?