• Bessie

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Busfabriken: Tror det finns något liknande både i Täby och Åkersberga, får väl bege oss dit någon dag med Bella också. Är ju lite skeptisk till bollhav i värsta kräksjuketiderna, men till våren så ...

Jojja: Vad drygt med omstruktureringar igen! Förstår att det är svårt när man inte kan planera . Fast en viss helg i mars får du inte jobba *ser barsk ut* . Jättekul med fotouppdrag.

Tuffa småsyskon: Det ska bli väldigt spännande att se. Bella har ju alltid varit väldigt framåt, trots att hon är äldst, medan Melanie hittills är lugnet själv. Tror det beror mer på individen än placeringen i syskonskaran. (Annars hade jag väl varit sjövild som har två äldre bröder .) När Bella var liten var hon väääldigt otålig och blev så frustrerad när hon höll på att lära sig krypa. Melanie är i stadiet nu när hon mest kommer bakåt, eller snurrar åt olika håll. Men om hon backar bort från leksaken hon ville ha så blir det inget illvrål, som man väntar på, utan hon konstaterar att hon inte når den, vänder sig om och ser något annat roligt som hon sträcker sig efter istället. Skönt med en harmonisk bebis .

emejo; Förstår att jobbet inte lockar så mycket en sån morgon.

Jag är sååå velig just nu. Om vi ska starta verkstad igen till sommaren så borde jag ju komma ut och jobba nu, så jag hinner operera lite innan nästa mage (för annars kommer jag ha glömt allt sånt tills det är dags att jobba på riktigt igen). Men tiden går ju så himla fort, min lilla bebis är ju redan dryga 8 månader! Så jag vill vara hemma och njuta av barnen nu, längtar inte tillbaka till jobbet. Men, som sagt borde ju...

• Bessie

Tinna: Jag har ju funderat på att vänta lite till, men maken vill inte "börja om igen", utan vill köra på om det ska bli någon trea (och det vill jag ju ha). Dessutom så har vi ju den gyllene 2,5 årsregeln som ställer till det. Jag vill absolut inte gå upp på 100% nu medan barnen är små (för det innebär oftast 120% i mitt jobb...), och med tanke på min faktiska inkomst just nu så skulle min nya föräldrapenning bli vansinnigt låg om vi t ex skulle ha 3 år mellan barnen, vilket inte skulle funka när vi flyttar till nya huset. Tankarna snurrar. Vissa dagar när det just varit dåligt med sömn känner jag att vi borde vänta lite, men sen är allt frid och fröjd nästa dag, och barnen växer ju så fort. Det lär ju bli lite tufft första tiden, men sen tror jag ju att de kommer att ha störtkul med varann resten av livet, när de kommer så tätt. Dessutom har jag två exempel i min familj på att risken är stor att det inte blir någon trea om man väntar och får vänja sig vid lyxen av att ha "stora" barn som sover ordentligt (mina bröder, som vägrar börja om i småbarnsträsket igen, fast deras fruar är sugna ). Men, men, vi får se, det är ju lite tid kvar till sommaren .

• Bessie

Dink: Grattis till Morgan på 4mån-dagen! Otroligt vad tiden går fort . Ja, så här tråkigt är det ibland när man är vaken på dagarna ..

• Bessie
    Helene; Får se om jag kommer ihåg, var ju typ 11 år sen man räknade en ekvation sist:
    W och J har tillsammans 95 kronor. W har 23 kronor mer än J, hur mycket har W?
       Anta att J har X kronor, då har W x+23 kr. Tillsammans har de 95 kronor, alltså är x+x+23=95. Således är 2x+23=95. 95-23 = 72, dvs 2x=72. 72/2= 36, alltså är X= 36.  W har därmed 36+23 = 59 kronor.
    Skönt att ringen kom tillrätta till slut!

Dink & Malin: Vad spännande det låter!

Sitter här i chocktillstånd för tillfället. Fick precis reda på att min bror och hans fru ska skilja sig . Det kom fullständigt oväntat, hon har träffa någon annan. Tycker så vansinnigt synd om min bror, och hans två små barn. Det känns helt overkligt.
  • Bessie

Jas: Dottern blir snart 5, och sonen blir 4 i sommar.

SY: Hoppas han kryar på sig fort.

Ska väl plocka undan lite, eftersom jag får besök imorgon direkt efter dagislämningen, men all energi bara rann av mig. Får bli snabbstädning, sen ska jag krypa tätt tätt intill min käre make. Vardagens små bekymmer känns inte så viktiga när man får perspekiv på livet. *kram på er, och ta hand om varandra*

• Bessie

Jojja: You go girl! Härligt att folk vet att uppskatta din fotokonst . Du kan ju alltid öppna eget om jobbet i övrigt suger för mycket . Angående våra planer så är det nog bara en temporär svacka eftersom jag är tröttare än tröttast just nu, och skulle kunna döda för att få sova i alla fall en halv natt i sträck utan att bli väckt... Men, snart vänder det säkert, så planen är nog ändå att sätta igång igen till sommaren .

helene: Ja, vi får väl bilda klubb du, jag och Jojja då .

emejo; Väntar med spänning på bildbevis så småningom.

NK80: Ta det lugnt! Visst är det ok att livmodern övar, men att om magen är konstant hård låter det ju inte så bra. Den behöver också vila lite emellanåt. Spännande att du är så långt gången redan .

Malin: Inga känningar? Hoppas att du får riktigt ont snart !

Dink; Har ju alldeles glömt att kommentera det - vad skönt att ni äntligen fått riktig hjälp med Hannas ätande! Måste vara en lättnad att slippa fajtas om det.

Jas: Stackare! Försök att vila lite du med. Inget kul när det är så ont om vikarier . Är man sjuk så är man ju, men jag vet hur det tar emot att vara hemma när man ställer till det för sina kollegor. Hoppas att du mår bättre snart! *kram*

Tinna: Jag har en väldigt bra relation med min bror. Vi är nog ovanligt tajta hela familjen. Och det är väl det enda bra med hela denna historien, att vi får fortsätta att vara det. Brorsans fru har nämligen haft lite svårt för att vi har så bra och nära relation i vår familj. Så min bror har fått stå tillbaka en hel del, och inte umgåtts lika intensivt med oss som han egentligen velat. Hon har ffa haft svårt för min andra brors fru, så stämningen har varit lite ansträngd ibland när släkten setts (vilket vi gör rätt ofta, typ alla storhelger, alla födelsedagar, en del namnsdagar osv). Brorsan var här med barnen igår, när han hämtat på dagis, så kusinerna fick leka lite och vi kunde snacka, och äta middag ihop. Jag tycker redan att det märks på barnen att de var mer klängiga på min bror, och lite avvaktande . Men det är klart att de märker att deras pappa är ledsen, även om han verkligen försöker hålla masken inför dem.

emejo: Jag har alltid också tyckt att det är tragiskt att folk skiljer sig så lätt, ffa när det är barn med i bilden. Det är nog det som är så knäckande för min bror med, vi är ju uppfostrade så att man gifter sig för livet. Skilsmässa fanns nog inte på hans karta för ett par veckor sen. Men vad gör man när den man älskar säger att den inte har några känslor kvar för en, utan är förälskad i en annan - och att det är besvarat? Tycker så vansinnigt synd om min bror, han är verkligen helt knäckt .

Får se om de ringer från jobbet idag - har bakjour ikväll och imorgon kväll. Gårdagen var ruskigt intensiv, med besök hela dagen, BVC-besök med båda tjejerna efter dagishämtning och sen brorsan med barn här hela kvällen. Var helt slut i själ och hjärna när de åkt hem. Idag blir liite bättre, ska strax iväg på babysim, sen kommer det hit en kompis med bebis, som ska luncha och stanna över eftermiddagen (får följa med till dagis och hämta Bella). Sen är det lugnt, om det inte ringer något akut då. En spännande detalj i sammanhanget är att min mobil tog ett ofrivilligt dopp i toaletten igår (så glad att jag inte hunnit tömma ur pottan i alla fall), inte helt hundra att vara utan mobil när man har bakjour... Men jag ska ju vara hemma ikväll i alla fall, och jag kan ändå inte åka in innan maken kommit hem från sitt jobb. Så det är ingen idé att skicka några SMS till mig just nu .

Nej, dags att packa ihop badkläder! *kram på er*

• Bessie

God morgon!

Kikar in som hastigast och säger hej! Har läst, men hinner inte kommentera just nu. Håll tummarna för maken min, ska på en andra intervju nu för nytt jobb . *kram*

• Bessie

Oj, vad ni skriver! *gillar*

mom: Grattis till stora tjejen - inte klokt vad fort tiden går !

Jas: Skönt med lite extra sömn, även om man blir groggy - det behövde du nog (sömnen alltså ).

Jojja: Klaga på, du är ju inte den enda som klagar på jobbet ...

NK: Veterinär. Jobbigt att du är förkyld igen. Vet hur det var, tyckte inte jag hann vara frisk många dagar mellan infektionerna när jag väntade Melanie. Det blir bättre när hon kommer ut ska du se .

emejo och Jas: Tack! Det verkar ha gått bra. Han var en av tre till andra intervjun. Om arbetsgivaren också tyckte att  det gick bra så ska han på psykolog-intervju i Finland .

Sy: Undertråden på vår maskin bara trasslar sig, så jag har gett upp på den. Tror bäst före datumet har passerat också . Får väl se när vi prioriterar att investera i en ny.

Malin; Vad jobbig situation. När ska rättegången bli? Hoppas att barnet får hjälp i alla fall, det är ju det viktigaste. Gubben din får nog gå själv till banken ska du se .

Mariiee: Härligt att det ser bra ut, och att du får lite ledigt snart .

Dink: Galet, i februari !

Tinna: Så du brukar också få visa leg? Jag brukar alltid slänga fram det när jag betalar, men sist så struntade jag i det - tyckte att det var rätt uppenbart när jag kom in med två små barn och köpte en flaska Madeira-dessertvin att jag passerat tonåren, men inte då ...

Tinna igen: Skönt att höra att du trivs när du bytt bransch. Jag velar så mycket fram och tillbaka vad jag ska göra med mitt arbetsliv. Hittar jag någon tjänst som känns wow så söker jag nog den. Fast det är ju inte alltför många nya jobb i mitt gebiet i närheten tyvärr. Dessutom är det väl rätt dumt att byta "mellan barnen", med tanke på att jag inte vill jobba heltid. Blir nog kvar tills efter nästa i alla fall, om inte drömjobbet dyker upp. Vet bara inte vad drömjobbet skulle vara...

• Bessie

mom: Vad söt hon är lilla/stora Mirakel !

Tinna; Ja, jag kommer nog inte att byta yrke helt, men det finns ju en hel del varianter av mitt yrke mer än det jag gör rent handgripligen just nu på jobbet... ¨

NK80: Imorgon är en annan dag...

Är helt tom i skallen just nu. Har pratat med samtliga 4 i min "gamla" familj under eftermiddagen och kvällen. Har fått reda på så mycket som hänt min stackars bror under de senaste 6 åren, så jag blir matt. Det verkar faktiskt som att skilsmässa ändå kan vara det bästa som kunnat hända. Jag är så otroligt glad att vi har så bra sammanhållning i familjen, och att vi kan stötta min bror just nu.

Känner mig helt tömd på energi, så jag ska nog pallra mig i säng. Med tanke på hur ofta Melanie vaknat de senaste nätterna räknar jag inte med så mycket sömn inatt... *kram på er*

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]