Jojja: You go girl! Härligt att folk vet att uppskatta din fotokonst
. Du kan ju alltid öppna eget om jobbet i övrigt suger för mycket
. Angående våra planer så är det nog bara en temporär svacka eftersom jag är tröttare än tröttast just nu, och skulle kunna döda för att få sova i alla fall en halv natt i sträck utan att bli väckt... Men, snart vänder det säkert, så planen är nog ändå att sätta igång igen till sommaren
.
helene: Ja, vi får väl bilda klubb du, jag och Jojja då
.
emejo; Väntar med spänning på bildbevis så småningom.
NK80: Ta det lugnt! Visst är det ok att livmodern övar, men att om magen är konstant hård låter det ju inte så bra. Den behöver också vila lite emellanåt. Spännande att du är så långt gången redan
.
Malin: Inga känningar? Hoppas att du får riktigt ont snart
!
Dink; Har ju alldeles glömt att kommentera det - vad skönt att ni äntligen fått riktig hjälp med Hannas ätande! Måste vara en lättnad att slippa fajtas om det.
Jas: Stackare! Försök att vila lite du med. Inget kul när det är så ont om vikarier
. Är man sjuk så är man ju, men jag vet hur det tar emot att vara hemma när man ställer till det för sina kollegor. Hoppas att du mår bättre snart! *kram*
Tinna: Jag har en väldigt bra relation med min bror. Vi är nog ovanligt tajta hela familjen. Och det är väl det enda bra med hela denna historien, att vi får fortsätta att vara det. Brorsans fru har nämligen haft lite svårt för att vi har så bra och nära relation i vår familj. Så min bror har fått stå tillbaka en hel del, och inte umgåtts lika intensivt med oss som han egentligen velat. Hon har ffa haft svårt för min andra brors fru, så stämningen har varit lite ansträngd ibland när släkten setts (vilket vi gör rätt ofta, typ alla storhelger, alla födelsedagar, en del namnsdagar osv). Brorsan var här med barnen igår, när han hämtat på dagis, så kusinerna fick leka lite och vi kunde snacka, och äta middag ihop. Jag tycker redan att det märks på barnen att de var mer klängiga på min bror, och lite avvaktande
. Men det är klart att de märker att deras pappa är ledsen, även om han verkligen försöker hålla masken inför dem.
emejo: Jag har alltid också tyckt att det är tragiskt att folk skiljer sig så lätt, ffa när det är barn med i bilden. Det är nog det som är så knäckande för min bror med, vi är ju uppfostrade så att man gifter sig för livet. Skilsmässa fanns nog inte på hans karta för ett par veckor sen. Men vad gör man när den man älskar säger att den inte har några känslor kvar för en, utan är förälskad i en annan - och att det är besvarat? Tycker så vansinnigt synd om min bror, han är verkligen helt knäckt
.
Får se om de ringer från jobbet idag - har bakjour ikväll och imorgon kväll. Gårdagen var ruskigt intensiv, med besök hela dagen, BVC-besök med båda tjejerna efter dagishämtning och sen brorsan med barn här hela kvällen. Var helt slut i själ och hjärna när de åkt hem. Idag blir liite bättre, ska strax iväg på babysim, sen kommer det hit en kompis med bebis, som ska luncha och stanna över eftermiddagen (får följa med till dagis och hämta Bella). Sen är det lugnt, om det inte ringer något akut då. En spännande detalj i sammanhanget är att min mobil tog ett ofrivilligt dopp i toaletten igår
(så glad att jag inte hunnit tömma ur pottan i alla fall), inte helt hundra att vara utan mobil när man har bakjour... Men jag ska ju vara hemma ikväll i alla fall, och jag kan ändå inte åka in innan maken kommit hem från sitt jobb. Så det är ingen idé att skicka några SMS till mig just nu
.
Nej, dags att packa ihop badkläder! *kram på er*