• tinna

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Snyggt gjort helene!

Nyss hemkomna från Busfabriken och IKEA. Ungarna somnade i bilen och var inte svårlagda väl hemma. Jimmy matar E nu så snart är det friden och fröjden!

Malin: Gud så spännande!!!

Busfabriken var en höjdare idag också. Dom har en vulkan som det är som klätterväggsploppar på för att ta sig upp. Sist vågade inte Jakob för att det var lava på den, och det är ju som bekant varmt och farligt. Men idag vågade han. Alma kikade lite hur man skulle göra och sen klättrade hon också hela vägen upp och åkte en låång rutchkana ner. Håret fladdrade och hon var alldeels lycklig. Sen höll vi nog på i 45 minuter på dom där klättergrejerna, hon tyckte det var skitkul! En pappa kom fram och undrade hur gammal hon var och när jag sa att hon var snart tre så sa han att hon var en riktig tuffing. Hans dotter var 3,5 år men hon vågade inte klättra upp. Men det är ju så när man ha storebröder...

Imorgon kommer soc så det blir till att städa på förmiddan...

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • tinna

jojja: Nä, Alma stakar sig inte nu. Vet att Jakob gjorde det ett tag så det kanske kommer för henne också. Har dock ingen aning om hur gammal han var då.

Jakob är så söt, han läser på allt nuförtiden. Gissa om han hade att göra på IKEA igår när han skulle läsa på var och varannan möbel Men han lyckades läsa sitt längsta ord han nånsin läst iaf, "snabbkassa". Han brukar ge upp efter en 4-5 bokstäver men det lyckades han läsa hela!

Malin: Tråkigt att det inte hänt nåt mer, men det kan ju koma igen rätt snabbt, kanske är din tur att bli hämtad på simmet idag...

emejo: Alma testade att åka på presenningen också men det gick inte liksa snabbt som rutchkanan och var därför inte lika roligt enligt henne. Var andra barn som gjorde så så hon var ju tvungen att testa.

emejo igen: Förstår att det är tråkigt att åka till jobbet då!

NK80 och jas: Jakob är mycket försiktigare än Alma och ser gärna att hon gör sånt som han inte törs först. ELler som när vi ska från garaget in till huset och det är mörkt. Då får Alma gå före... Men sen så har ju han hela tiden legat före henne rent motoriskt, eftersom han ju är två år äldre. Så hon har ju velat göra allt som han har gjort och då har hon liksom blivit en tuffing iaf. Men sen ligger det nog en del i personligheten också, varför Jakob illvrålar när han ser en spindel medans Alma dödar den om hon ser en vet jag inte... 

• tinna

Bessie: Mina ungar tycker inte om bollhaven så där i är dom inte alls som tur är

Tuffa småsyskon: Alma var jättelugn som liten, hon gick sent osv. Visserligen kröp hon rätt tidigt och lärde sig snabbt att klättra men hon var ändå mycket lugnar än Jakob som var helvild från 6 månader och framåt. Det är först från typ 1,5 år och framåt hon blivit den tuffing hon är idag.

Bessie: Men måste ni börja verkstaden redan i sommar då? Kan ni inte vänta ett år till emellan? Kan ju vara skönt att ha två barn som sover hyfsat bra när trean kommer, tro mig, jag vet... Kan ju vara bra för dig också att få en period av bra sömn innan du blir gravid igen, du ska ju orka med att bygga hus, flytta osv också. Bara en tanke

Nähä, städa var det ja, måste iaf plocka undan allt nu medan E sover så kan jag köra ett varv med dammsugarn sen när han vaknat. Ska höra om pappa vill ha förmiddagskaffe också, mamma är i Idre med jobbet den här veckan så han är nog lite ensam.

• tinna

Dink: Grattis till morgon!
    Vår lilla E blev 11 månader igår, helt sjukt! Han är så pytteliten i sitt utseende och storlek så man fattar liksom inte att han är snart ett år! Men han har börjat säga lite ord nu, mamma, katt och 'nke (vår katt heter Sinke) så det kanske är så att han börjar växa till sig...

• tinna

Herregud, Morgan heter han ju, är lite för snabb ibland...

• tinna

Eftersom jag egentligen håller på att städa varjag ju tvungen att blogga lite om kossan i kylskåpet... www.tinnaninna.blogg.se

• tinna

Dink: Alla slags rotsaker klara väl en dag framme? Typ morot i stavar, blomkål i små buketter osv. Här severas det fortfarande glassmajs med jämna mellanrum, dvs fryst majs/ärt/paprikablandning. Dom tycker inte om det alls om man kokat det, men fryst eller knappt upptinat är det en riktig höjdare

• tinna

Malin: Nä precis, det är den gången Jimmy blev sjuk som vi ska ta igen idag. Det kommer nog gå jättebra skulle jag tro, dom är så himlans trevliga

• tinna

jas: Alma älskar "tigrarna i islandet" dvs ica age

Har skickat Jimmy att köpa semlor. Han kommer inte vara hemma ikväll så jag och barnen får goffa själva. Vi dör inte av det, jag lovar

• tinna

Kikar in en snabbis... Besöket gick jättebra, men barnen har varit helt knasiga ikväll *trött* KOmmenterar imorgon helt enkelt...

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]