Inlägg från: Dinkanesh |Visa alla inlägg
  • Dinkanesh

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Vet inte riktit vad jag ska göra av all tid. Klockan är 10 och alla är påklädda, ätna och redo. Tvättmaskinen snurrar i källaren och spisen brinner på övervåningen. Morgan sover och hanna njuter av en stund vid tvn.
    Det är alltså så här det känns att ha ett rättvänt dygn....skumt!

Malin
    Förstår att det känns jäkligt surt. Men det kommer igen.
    Lyssna på Bessie, hon är klok!
    Vill du ha en "putt" idag också? kl 12?

Jojja
    men...vad är det där för jäkla ställe du jobbar på!?! de verkar inte ha mycket framförhållning om något alls!

busfabriken låter som ett häftigt ställe!

vilda syskon...kan inte tänka mig annat än att lillebror blir den tuffa utav dem. hanna är ju rätt mycket fegis som det är nu.

Lillebror förresten, han fyller 4 månader idag! helt otroligt att han redan är så stor!

• Dinkanesh

Tinna
    Hahaha! så det är kossan som tjuvar. ni har inte haft konstiga spår i smöret också?
    Hehe det är lätt att vara lite snabb. Även om Morgon inte var helt fel.

Tackar för gratulationerna! Tycker det var igår man gick här med gigantisk mage och kände sig lika besviken som malin antagligen gör.
    Men det är skönt att han blir större och mer stabil på alla sätt och vis. Han hittar själv till bröstet nu, han håller huvudet stadigt själv och jag känner honom så pass att jag vet vad han vill. Skönt!

Bessie
    Svårt läge! Du kan inte vinna på alla plan, det är bara frågan om vilket du minst av allt vill vänta med eller förlora, SGI, barn eller jobb.

Måste bara sprida min glädje lite. Det känns så sagolikt skönt att ha fått igång hela proceduren med näringsdryckerna. Nu äntligen kan man slappna av lite och släppa pressen med att hon faktiskt måste äta.
    Är det något av era barn som klöks och hostar väldigt så fort det kommer mat i munnen?

nån som har tips på nyttig, näringsrik mat som kan stå framme? står det en tallrik men något plock på så går hanna görna o stoppar i sig mellan varven. men det måste vara något som tål stå framme samt gärna innehålla nyttigheter.

• Dinkanesh

Helene
    Skönt att du hittade den! sicken liten buse!
    Jo, det är så att jag bla. håller på med healing, färghealing för att vara exakt. Malin har fått några doser nu, i första hand var det tänkt för att putta igång förlossnignen, men där fick jag tillsägelse att det inte var upp till mig att avgöra. Så nu handlar det dels om att lindra värken men främst att öka upp energinivån.

malin
    kan inte tänka mig att du märkte något idag. jag var rätt splittrad. kan göra ett nytt försök ikväll om du vill?!
    igår fick jag fram "fyra". har ingen aning om vad det innebär, mer än att det upprepades hela tiden. fyra bebisar tror jag dock inte att det är, inte heller att det dröjer fyra veckor tills h*n bestämmer sig för att tiden är rätt.
    hur mår du ikväll förresten? några känningar?

undra hur det här ska bli...morgan äter redan inför natten. det är 5 timmar tidigare än vanligt.

• Dinkanesh

du hann före, malin. så går det när man har bebis i magen istället för i famnen, då hinner man grejer.

• Dinkanesh

malin
    skickar omgående då, tills klockan blir dax för House. Så det blir en kortis.

• Dinkanesh

Helene
    Hur det funkar skulle ta en natt att förklara, men jag kan beskriva hur jag gör. Att tänka på är att alla gör olika och använder sig av olika metoder, allt eftersom vad som känns bäst.
    Jag brukar tänka mig att jag har personen framför mig sen målar jag dit färger (energier) som rör sig på olika vis från person till person. Vid min sida finns mina hjälpare men även mottagarens hjälpare. Det brukar även flockas en hel del nyfikna, mer eller mindre hjälpsamma, gestalter. (har svårt att kalla dom för änglar, även om det är så de flesta känner dom.)
    När själva healingen utförs och efteråt kan man bli rätt yr och man bör då jorda sig. detta är något jag automatiskt gör när jag avslutar, men ibland räcker det inte. Då är det bara att hojta så talar jag antingen om hur man ska göra eller så gör jag om det en gång till.
    Jag har två krav, personen i fråga får inte vara påverkad av något, medicin eller alkohol. Jag vill heller inte att han/hon kör bil, för yrseln som kan komma är inte att leka med.
    Nu sätter jag punkt, kan fortsätta skriva om det här i all evighet.
    House börjar strax!

Malin...
    Ska jag ta vad jag fått fram här..eller vill du ha det privat?

• Dinkanesh

god morgon i stugorna!

hanna tyckte vi skulle vakna redan innan kl 6 idag. men hon är redan rätt trött o morgan sover igen, så kanske skulle man försöka övertala henne till en stunds vila.
    måste ringa barn innan bara o höra när vi hade tid till läkaren. slarvern (jag) har fixat bort kallelsen.

Malin
    hur har natten varit? du hojtar om du behöver energi!

*bjuder på kaffe och te*

• Dinkanesh

jas
    ja men det är klart! skicka ett pm om när du har tid, så ska vi fixa det! Är det något du känner dig osäker på, så fråga.

Detsamma gäller er andra, är ni intresserade av att testa eller få en dos till, så hojta här eller privat.

jojja
    härligt!!

malin
    i morgon, då jäklar!

• Dinkanesh

morgon!

sitter här o väntar på sambon som bara jobbar halvdag idag men av någon anledning ändå arbetar i 6 timmar...

mom
    gratta dottern! tänk att hon redan är 1 år.

jojja
    bara vräk ur dig!

malin
    du har en för bra mage helt enkelt. sluta upp med det

sy
    skitskoj är vad det är! men det tar sin tid o det är inte något som finns i överflöd för tillfället.

inte brukar väl såna här titta upp i början av feb?
    Dinkanesh.bilddagboken.se/index.php

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]