• jojja

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

helene--> HÄrligt jobbat!

Malin--> Åh så spännande!! *ryser lite*

Sitte rhär och äter nattmacka. Inte så nyttigt- men väääldigt gott (och bra för själen!). Blir omändringar igen på jobbet, kommer få gå ner på 3-skift igen och vilken operation jag hamnar på vet inte ens chefen än. Gaaah! Hatar att inte veta! Lite småsvårt att planera nåt också när man inte vet om man jobbar eller är ledig... *morr*

Så. Nu har jag fått kräkas ur mig lite. Känns genast bättre

En av de som var intresserad av bröllopsfotografering har hört av sig igen. Så glaaaaad! Roligt roligt! Blir ju första "riktiga" liksom, då det är folk jag inte har en susning om vilka det är. Inte nån kompis kompis you know.

Neee. Sova lär man väl göra också.

Håller tummarna för dig Malin! *kram*

• jojja

God förmiddag!

Barnen bestämde sig för att vakna vid halv sex. Valter kom dock in till oss inatt vid 2, och har sedan dess legat på mig - bokstavligen! Det var hajjar som skulle ta honom (tittat för mycket på Nemo?) så han vågade inte sova själv... Lilla gubben!

Så jag känner mig lite lagom mör idag. Ska nog lägga mig och sova lite när jag lämnat barnen på fsk.

Malin--> Misströsta inte. Snart snart snart är det dags! Spännande värre ju!

Språket: Är det nåt av era barn som hakar sig? Valter gör det jätteofta nu. Är inte på nåt sätt orolig, känns bara som en relativt naturlig del, bara nyfiken på om det är fler...

*kram* på er!

• jojja

God moooorgoooon!

Jösses vad ni skriver! Har tagit mig lång lång tid att läsa.

Helene--> Vill du ha hjälp med hur man skriver? Kan plita ner åt dig om du vill...

Malin--> Säger som (vem det nu var som sa det): slog på datorn när jag kom innanför dörren för att kolla hur det stod till, så jag läste bara ditt inlägg om att du inte blev hämtad från badet igår innan jag slocknade.

jobb: Ja. Fortfarande inget nytt under solen. Så förbannat struligt! Igår var jag hård på chefen och menade på att produktionstakt inte får göra att man slarvar med säkerheten. Man kan väl säga som så att han sa inte Hej då när han gick hem
    Tycker synd om en av mina arbetskamrater. Han ville inte gå upp på 4skift, men blev tvingad. Nykär, flickvännen jobbar dagtid osv vilket innebär att man knappt ses nåt! Nu hade de tänkt åka iväg på nån av de lediga veckorna för eftersom han började jobba efter sommaren har han inte så mycket semester i sommar. En jäkligt bra tanke av honom tycker jag. Men så säger chefen att "planera inte in nåt på lediga veckorna, det blir nog ändringar i skiftformen". GAaaaaah!

Ursäkta. Men det är så skönt att få gnälla av sig! (och så undrar jag varför jag inte sovit nåt bra inatt, bättre att få ur sig sånt här innan man lägger sig!)

Bessie--> Men, vad är det frågan om? Du och jag har ju en plan? 18 juni får jag fast jobb (förhoppningsvis) och sen är det pang på bara
    Fasen vad trist med din brors familj. Men, det kanske kommer nåt bra ut av det också... Onekligen har ju hon gett upp, och då måste han väl kunna hitta nåt bättre?!?!
    *kram*

Öööh. Dags att göra nåt. Kanske.

• jojja

Hej hej hallå dagboken

Hmm. Vet inte riktigt vad jag ska skriva... Nickar, håller med, skrattar lite åt alla era inlägg men att kommentera - där är hjärnan badboll just nu.

Är så förbannat glad! En kompis la ut min hemsideadress på ett forum och idag har den 3e förfrågan kommit ang att fotografera bröllop Så jäkla kul! Har skuttat runt och dansat här för mig själv i vardagsrummet
    Nu blev jag inspirerad att fixa till hemsidan lite mer, och att skaffa mig visitkort att kunna dela ut för det saknar jag ibland. Särskilt om man stannar till och fotograferar nåt och vill meddela personen om vem man är lite snabbt sådär...

TJohoo!

Den här känslan ska jag försöka ha kvar idag när chefen kommer presentera nya förslaget hur vi ska jobba i eftermiddag. För han jag kommer hamna med vill inte jobba med mig Skitkarlar! Tror inte kvinnor klarar av att göra deras jobb...
    *mohahahahaha*

• jojja

tinna--> Vad fan! Mensvärk... Jag har haft det i två veckor snart nu, men inte nån jävla mens har dykt upp. Är det du som snott den? *mutter mutter*

nk--> Trist att du är förkyld igen. Och trist att inte Johan vågar låta mig fota lite Vad är det han är rädd för? Att ha bilder på sin nyfödda bäbis?

SY--> Killar... Inte lätt att veta vad som roar dem

Malin--> Åh! Mardröm! Men å andra sidan så är det för en god sak, förhoppningsvis kommer det upphöra snart och då har DU varit med och gjort att det slutar! *kram*

emejo--> Att du orkar! Själv har jag köpt tyg, hade tänkt få till gardiner. Men det är ju snyggt i påsen också Nästa gång jag får nån sån idé så ska jag anlita dig istället. Jag avskyr att sy! Blärk!

SY igen--> Liten då. Inte skoj när de har så mycket feber. Hopaps han kryar på sig till imorgon! En av mina arbetskamrater har bägge sina barn (3 och 5) sjuka i scharlakansfeber. Huga! Jättejättehög feber och bara helt apatiska nästan. Ena tjejjen har fått penicillin, den andra har de försökt få komma till läkare med ända sen igår... Imorgon ska de få komma tillbaka till jouren *suck* Blir så irriterad på sånt där! Fan, ungen mår ju dåligt!!

Näe, nu ska jag kolla mailen och sen ta och sova. Huvudvärken sitter som en smäck. Är nog ingen hit med fluss och tennångor. Har varit jobbigt idag på jobbet, har gjort skäl för min lön!

*kram*

• jojja

Åååh. Lika pigg jag var igårkväll, lika trött är jag idag... Fy! Har så ont i hela kroppen, och ont i magen som vanligt. *suck* Vill bara krypa ner under täcket och sova igen...
    Ska dock bli intressant att se om chefen kommer med nåt nytt bemanningsförslag i eftermiddag.
    Ikväll är vi två som jobbar bara... Lite småtråkigt. Extra långt pass också - inte upplagd för det.

Usch. Jag bara pratar jobb. Fy vad jag är tråkig.

*går och dricker te istället*

• jojja

Godmorgon

Säger bara en sak: Lyssna på Jack Johnson!

*frukostdags*

• jojja

Vi åt bokstavskex förut, och Valter kände igen T, kunde säga det och visste att det fanns i hans namn. Mamman är mycket stolt
    (Till jämförelse med hans kompis som är ett par månader yngre, som kan hela alfabetet, bokstaverar ord och adderar tal *skratt*)

Lördagsmiddag: Kyckling, ris och currysås. Blev ihoprört i en form och så slängde jag med bacon och frysta grönsaker (broccoli och gul morot). Blir nog gott!

Snart är det schlager. Tror på Amy och Crister ikväll efter en snabb genomlyssning. But time will tell!

*kram*

• jojja

Malin: Maken såg dina senaste magbilder och kommenterade med
    a) Ser ut som en bomb, men avfyrningsknappen mitt på.
    b) Det är inte alla som har EN silikontutte mitt på magen bara
    (med efterföljande kommentar: skriv det *fniss fniss*)

Läcker mage!

*kram*

• jojja

Malins bäbis!

Malin tror: tjej
    Malins man: tjej
    Tinna: kille
    Mariiee: kille
    Heléne: kille (men undrar om det inte är en tjej därinne?)
    jojja: kille

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]