• NK80

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Tinna, då vet jag vad lillasyster kommer bli - en tuffing då Fast C är lite avvaktande med sådana grejer. Låter så roligt på Busfabriken, önskar att vi hade något sådant i närheten.

Malin, Heja!

Min älskade son ska bli storebror! Lillfisan är beräknad 16 mars -08
  • NK80

Hello girls!

Har haft en "lärljunge" hos mig idag så det blev noll internet - men det fanns faktiskt ingen tid till det i dag ändå - mycket att lära ut! Sen så har jag haft onda förvärkar/sammandragningar från 7-15 till och från hela dagen så jag har inte kunnat göra mycket än att peka och beordra henne till saker, kändes lite dumt men jag kunde verkligen inte göra ngt annat än att ta det lugnt. Efter att jag hämtat C på dagis så lugna det ner sig och avtog helt , skönt!
    Känner mig törstig hela tiden nu på kvällen, sugen på vatten.

Malin, kanske sker det om 4 dagar? Hmm. Spännande det där!

Bessie, vad tråkigt med din bror Svår det där med hur du ska göra... men jag säger: Följ ditt hjärta.

Dinkan, nej men se där - dygnet vänt, skönt.. dags att hitta nya "rutiner" då Gratta och krama Morgan på 4 månaders dagen.

SysterY, nej men är Oliver dålig igen? Stackarn! Krya på dig kramar skickas över till han från oss!

Tinna, haha  - ang. kossan i kylen.. Vår kyl pruttar enligt Colin... så kanske vi har ett troll boende där inne?

Helene, Misstänker att dinon var fantastiskt fin i din ring

• NK80

Smiter in nu när lärljungen är uppe och donar.

Har onda sammandragningar igen och det gör ont mest hela tiden tycker jag. Magen är stenhård. Förstår inte detta. Här på jobbet sitter jag still och gör så lite som möjligt (flickan ska ju göra sitt och lära sig, hon får jobba hårdare än mina "lärljungar" brukar få göra just för att jag har ont... men hemma så känner jag inte av dem, är inte det märkligt?
    Och ja - hon verkar jätte bra den nya tjejen! Hon har jobbat inom hotell sen tidigare och vet hur man handskas med gäster, det är bara att lära henne hur det går till här. Hon kommer att bli bra.

Malin, hoppas att bebisen din kommer snart

Orkar inte kommentera mera...återkommer imorgon eller så. KRam på er!

• NK80

Helene, Jag är nu i vecka 35 så om det skulle dra igång nu så vore det inte någon fara för bebisen men se det tror jag inte att det gör dock, kommer säkert få gå med dessa onda sd i flera veckor!

• NK80

Hemma - Skönt!

Har blivit JÄTTE förkyld! Näsan rinner, ont i halsen. Så jäkla orättvist, jag har ju precis vart sjuk ju! Ja ja! Kommer ju snart gå ner i tid så fort den nya tjejen kan arbeta själv

Emejo, jätte avis på dig som får sånt gjort! Nästa helg får jag upp golvet i sovrummet som vi köpte nov -06... (det har legat under sängen sen dess) Jag har en mycket händig karl här hemma som du förstår

Malin, nej men fy och usch. Förstår att du blev helt knäckt!

Visst är det tidigt att då nu, det hoppas jag ju inte.. men om typ.. två veckor eller så
    Hoppas du får bebis i natt eller imorgon bitti då!

Bessie, jag har teflon hjärna  - vad är det du brukar jobba med? Jobbigt med mobilen - surt sa räven!

Dink, När du har tid och lust så skulle lite energi inte skada *kram*

Jojja, fasiken vad kul! Klart du ska satsa på detta! Ringer dig när mitt bröllop vankas (när det nu blir... vill ju vara fru igår typ*suckar*)

Jas, hoppas att du inte blir sjuk igen - det är inge kul!

*snyter mig*
    Vi hörs imorrn!

• NK80
    systeryster80 skrev 2008-02-07 20:19:30 följande:
    NK--> SKulle du inte ringa fotografen när det var förlossninge på G?
    Om jag hade fått tillstånd av Johan så hade jag det men han bara stirra på mig när jag nämde det... så nä.

Hur mår Oliver nu?
  • NK80

Nä, nu går jag och lägger mig. Är helt igenbommad i huvudet. Orkar inget!

Kram!

• NK80

Malin: Välkommen till världen som övertidare igen då Det kommer igång snart ska du se! *kramar*

Jo då, jag tar det lugnt! Så fort hon lärt sig mer går jag ner i tid

Blev glad när jag prata med förskolan igår ang. tiden efter förlossningen. Colin ska ju vara hemma med oss i en månad efter förlossningen då Johan ska ha 10 pappadagar och sen 10 f.dagar med Colin och eftersom det är en såpass lång tid ifrån förskolan så tyckte de att det vore bra om Colin kom och hälsa på några gånger i veckan för att leka med kompisarna tillsammans med mig eller Johan så han inte kommer ifrån allt. Så skönt att de tänker så.

• NK80

Jojja, gnäll på du om jobb! Har redan hunnit med 2 koppar te idag.

Dags att ringa runt lite.. Hörs!

• NK80

mom, va?! Är hon redan 1 år?! Jösses vad fort tiden går! Gratta den lilla damen på födelsedagen!

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]