Inlägg från: Dinkanesh |Visa alla inlägg
  • Dinkanesh

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Undra om inte Hanna haft en släng av samma galenhet som tinnas ungar verkar drabbade utav. Varit helt hopplös idag.
    Sen väntade jag hem sambon runt 10 idag, vid 12 hörde han iaf av sig och meddelade att han nu var på väg hem. *suck*
    Morgan sov 20 minuter mellan klockan 8 och 16. så han har varit allt annat än happy.

Jaja, det blir nog bättre i morgon, kan man hoppas.

Malin
    Hur går det?? Blir det nån bebis idag?

mariiee
    kul att se dig!

Emejo
    många kramar!

NK
    Har inte hunnit med dig riktigt, tyvärr. Hur har du det ikväll? Om det skulle råka sig så att jag får barnen att sova och lite energi över förståss.

Nehepp, tvätten var det.

• Dinkanesh

Malins bebis:

Malin tror: tjej
    Malins man: tjej
    Tinna: kille
    Mariiee: kille
    Heléne: kille (men undrar om det inte är en tjej därinne?)
    jojja: kille
    NK: tjej
    Dink: Tjej (fast iom det så är det säkert en kille )

Mår så där lagom bra idag. barnen har varit barnen får hell och jag undrar om man kan fly någonstans på några års semester, typ.
    Fast nu sover de bägge två så jag ska kila upp och försöka hiva en dos healing på mig själv. Går ju inte att bli sjuk nu inte!!

• Dinkanesh

jojja
    Har hört nånstans att det är tre gånger som gäller, sen har man rätt till en ny. vet dock inte om det verkligen stämmer.
    Som din mor säger, säger även min sambo. fast han suckar och låter väldigt trött när han säger det.

Bessie
    Tackar! behövligt!

Det trotsas för fullt här också. Håller på att få stora brytet på henne mellan varven. Kissar på golvet med flit, bryter sönder blommorna och spottar på oss bla. Sen har hon fått dille på att väcka lillebror så fort han somnat. Och han sover 2-3 ggr/dag, som längst 20 minuter.

I morgon är det dax att besöka sjukhuset igen. vägning och mätning står på schemat. (Blogg om hennes ätande finns för den som är intresserad.)
    Sen får vi finbesök av allas vår systeryster.

Nu ska jag besöka sängen i några timmar.

• Dinkanesh

en liten lugn stund.
    har varit jättekul att träffa systeryster och barnen! riktigt synd att det är så långt att åka och att de inte stannade längre, även om jag har full förståelse för det.
    fast bättre preventinmedel än två extra barn finns nog inte.

malin
    och jag som hoppades lille bebis skulle vara ute nu! men det börjar ju närma sig, låter det som.

tinna
    skönt att ni äntligen får hjälp!

jojja
    vilken taskig attityd från bm. har varit på gyn i kalmar många gånger o det har aldrig varit något problem.
    skönt med jobbet trots slempellen.

var ju på sjukhuset med hanna i måndags. så nu väger hon 12.1 kg och mäter 91 cm. så det är ändå rätt bra. fortfarande inte ok men bättre.
    frågan är när/om hon kommer äta normalt eller om det kommer fortsätta vara såna här turer.

nu ska hannis bada, tydligen...

• Dinkanesh

Önskar er alla en riktigt härlig alla hjärtansdag!
    Tycker så mycket om er!

Malin
    envisa bebis! var du inte tydlig nog med vräkningen? förstår så väl att det är otroligt jobbigt nu. *kramar*

NK
    usch o fy! riktigt tråkigt med hunden o allt han förstör. förstår att du är arg!

mariiee
    kul att det går så bra med nya rummet.

ska bege mig upp o baka tårta till sambon som fyller 31 idag.

• Dinkanesh

Här är barnen sjuka. Morgan är så genomsnorig att han knappt sov i natt då han dels inte fick luft, dels var hungrig men inte kunde äta för allt snor. Så han och jag satt upp mest hela natten för att iaf han skulle få sova något.
    Hanna har feber och klagade i morse på ont i örat. funderar på öroninflammation och om man bör ringa läkaren. hon har ju haft feber ett par dagar också så det kanske är klokt.
    Ni som träffat på öroninflammation, kan man veta att det är det på något säkert vis?

jojja
    grattis tll den fasta tjänsten!! det var på tiden!

nu ropas det från alla håll så jag får avsluta, tyvärr.

• Dinkanesh

malin
    så tydligt är det inte här. hon har sagt till när jag tryckt på örat, men inte runt om.

ringde vc (lite stolt över mig själv iom min telefonskräck och att detta var det andra samtalet till vården idag) och örat kollar de först om 2 dygn. däremot vill de ha in henne i morgon om febern håller i sig.

• Dinkanesh

Shamboo
    *kramar hårt*
    Det är helt enormt att du klarar det här själv! All heder till dig!

• Dinkanesh

Måste bara berätta Hannas påhitt idag.
    Vi var uppe och grejade lite i köket och hade så varit ett tag då lillebror sov nere. Helt plötsligt säger hon att hon ska gå ner och hämta "Gutav". Ehh? Vem eller vad är Gutav? Jaja, hon går ner och jag står frågandes kvar.
    Efter en liten stund kommer hon upp igen med sin gose kanin som hon fick för snart 1 år sedan och aldrig ens har tittat på. Nu är Gustav, som den från och med idag, heter, hennes bästa kompis!
    Jag förstår bara inte var ifrån det kom...

Helene
    Det är inte lätt. För hur du än gör så förändrar det hur du har det idag. på alla plan, i stort eller i smått?! Och om det var värt det, det kan du bara veta efteråt.
    Går i samma funderingar när det beslutsfattning på gång och jag inte riktigt är säker på vad jag vill, vilket jag sällan är. Beslutsångest är mitt mellannamn!

Har de senaste dagarna börjat fundera på om man ska utbilda sig till något. Hoppade av gymnasiet efter ettan, så jag har verkligen inget i grunden. Vill inte läsa upp mina betyg och sen högskola, det skulle knäcka mig. Men kanske går det att gå utbildning via lernia tex? nån som har koll på det?
    Det är inte aktuellt som det är nu ändå, måste bli mer motiverad först. Så om 5-10 år kanske :P
    Funderar på om man ska bli elektriker kanske, det ger lite pengar och är något man har nytta av att vara privat också.

Dax att få Hanna i säng för natten. Hon är helt slut trots att hon sov middag idag

• Dinkanesh

Syster
    *kramar hårt* Du vet att det bara är att ringa om du känner för det, finns här för dig! Dag som natt!

Jas
    *garvar* Ljuvligt!

Malin
    *kramas* Envisa unge!

Hanna ska nog bli terrorist när hon blir stor! *muttrar*

Ungen var feberfri i morse, så det blev tack och lov ingen tur till läkaren.
    Morgan har sovit i natt, även om han var svårövertalad, och sovit nästan hela dagen idag. 4½ timma mitt på dagen och nu somnade han vid 18 igen och sover fortfarande. Undra hur det ska gå i natt!
    Jag känner mig överkörd. Mår precis lika piss som i söndags. Inte har det blivit bättre av att hanna har jävlats på precis alla vis hon kommit på. Bara tur att Morgan har sovit. Annars hade sambon fått komma hem mycket tidigare från jobbet.

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]