• tinna

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Godmorgon

JAg mår inte bra idag Jätteont i halsen, snorig och ont i huvudet. Urk!

Älskar: Alma har varit sparsam med just ordet älskar, hon använder däremot "tycker om" jättemycket. Fast härom morgonen så låg hon hos mig i sängen och sa: JAg älskar om dig mamma. Å jag älskar om pappa.
    Når jag tog på henne skorna en dag så sa hon: Åh tack mamma för att du hjälpte mig, du är så duktig. Hahaha, eller hur....

Nähä, om jag skulle gå och lägga mig en stund till innan Jimmy ska gå och lägga sig inför nattjobbet..

• tinna

Dink: Skillingaryd/Värnamo/Gnosjö osv är ju ett väldigt trevligt område uppfattar jag det som. Iaf är poliserna väldigt trevliga

Nu har jag varit ute och hängt upp årets första tvätt på tork Är 10 plusgrader och sol så det är bäst att passa på Även om det inte hinner torka helt till eftermiddan så hinner nog det nog bli halvtorrt iaf så torkar det snabbt inne sen

• tinna

NK80: SÅ härligt din inlägg låter idag, känns som att ni haft en bra dag med inte så mycket bråk

JAg har ingen röst kvar, inte så praktiskt när man ska försöka lägga barn som är helt kajkobajko pga den förbaskade sommartiden. Jag kan väsa lite men det funkar inte så bra, ALma har verkligen bestämt sig för att INTE sova ikväll!

Tvätten torkade ute och jösses så ljuvligt den luktade när jag tog in den

• tinna

helene: Försök peta i honom lite vatten iaf så klarar han sig. Han kanske har ont i halsen, kan säga att jag ätes så lite som möjligt idag för varje gång jag sväljer så tror jag att halsen ska sprängas...
    20 tänder ska dom ha nu, kommer väl inte fler förrän dom närmar sig 6 år tror jag.

• tinna

helene: Men då har han ju ändå fått i sig så att han klarar sig, både socker och vätska ju Men du kan ju ringa vc imorgon och kolla upp honom lite, kan ju t ex vara öroninflammation, det kan ju ta sig alla möjliga uttryck...

• tinna

Bessie: Hu då! Här hade nog aldrig Jakob vattenkoppor för ingen annan har blivit smittad... Men jag ska nog ringa vc och höra om jag kan få bli vaccinerad eftersom jag aldrig haft det....

Har fortfarande vansinnigt ont i halsen. Var på apoteket i morse och köpte bafucin men vad hjälper det? Äter glass för då känns det liiite bättre iaf...

Sommartiden till trots så vakande Jakob 06.15 idag, alltså 5.15 på den gamla tiden. Helt otroligt vad han är morgonpigg den ungen!! E däremot hat fattat läget så honom fick jag väcka vid 8 när vi var tvungna att åka till förskolan

• tinna

Är heligt trött på vår hall just nu, vad tror ni, kan man tvätta och hänga undan vinterkläderna nu eller??

Såg att en del barn hade overall, vinterstövlar, vintervantar och tjock mössa på fsk idag. Mina barn hade fodrade brallor/jeans och långkallingar, gympaskor och gummistövlar, flecce+skaljacka bomullsmössa och fingervantar. Herregud, det är +10 grader, inte fasen kan man väl ha overall då?? Dom fick med sig galonbrallor också förresten.

• tinna
    helene306 skrev 2008-03-31 11:05:39 följande:
    tinna: Tycker nog du kan börja röja upp i hallen. D hade igår på sig en fleece och sin täckjacka, mössa och skor. In kommer han och är genomsvett (lite feber på detta också visserligen), men jag har börjat använda hans, ja vad heter det nu då? Det är fleecefodrad regnkläder. Har det något annat samlingsnamn??
    helene: Tja, fleccefodrat regnställ kanske?? Vet inte, har aldrig haft det själv men jag vet vad du menar
  • tinna

E:s soctant är världens coolaste Hon är 50+ men har koll på hur man håller kontakt med folk. Ibland får man ett sms och ibland mailar hon. Såklart ringer hon emellanåt också. Fick ett mail nu att hon ringt Es föräldrar men att dom inte svarat. "så nu har jag messat dom istället". Min mamma skulle nog inte ens fatta ordet "messa"

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]