Aprilmammor 2005 [tråd 12]
Nu har jag varit ruskigt duktig och deklarerat!! Har aldrig varit så tidig med det innan!! Får tillbaka 13200 kr, mest för att jag pendlat så jäkla långt under förra året. Så nästa år blir det inte alls lika roligt ![]()
Nu har jag varit ruskigt duktig och deklarerat!! Har aldrig varit så tidig med det innan!! Får tillbaka 13200 kr, mest för att jag pendlat så jäkla långt under förra året. Så nästa år blir det inte alls lika roligt ![]()
Vårskor... Tycker det är så kul nu när jag jobbar på kontor för då kan man gå i snygga skor på jobbet, lite skillnad mot när jag jobbade på fritids.. Dom här är jag riktigt sugen på till våren... http://www.brandos.se/e_generated/article_2055_0_0_0.asp?extra=&nocache=3%2F31%2F2008+8%3A08%3A41+PM
bessie: Då är det bäst han passar sig maken, om du ska äta extra stark rosenrot alltså ![]()
Inte vet jag vilka bieffekter du känner till men en kompis (Doktorand inom biomedecin eller nåt sånt) till mig påstår att anledningen till att folk tror sig bli lättare gravida av att äta rosenrot beror på att dom blir extra pilska utav det...
ALma somnade i maten förut. Vaknade till lite när jag lyfte in henne i sängen, hon hade feber. Gav henne ipren. Hon vaknade för typ 30 minuter sen och hon är jättepigg. Hon kom på mig med att äta glass i soffan framför teven och med laptopen i knät. Nu har vi nästan ätit upp 500 g glass ihop
Dessutom har hon shoppat loss lite på hm.com, en svart kepa med Hello Kitty på och ett par röda jeans. Måste ju börja träna i tid ![]()
helene: Ja, lite höga kanske... Men jäkligt snygga... Hittade dock ett par andra (typ dubbelt så dyra dock) som jag också vill ha... Får visa maken så får han säga vilka han tror jag kommer använda mest ![]()
systeryster: Jag köpte PoPs Windstopperfleeece förra våren. Ärligt så har mina barn använt dom jackorna varenda dag sen dess typ. I somras var dom jättebra at ha när det var lite kyligt på kvällarna och mornarna, i höstas så hade dom skaljackan utanpå på morgonen till förskolan men hade bara fleecen på dagen när det var varmt, i vinter har dom haft fleece+skaljacka som vinterjacka. Så jag tycker dom är så jäkla värda sitt pris. Dessutom är dom ju jättefina i kvalitén, båda Alma och E kommer kunna ärva Jakobs, det syns inte at dom är använda. Jag köpte mina på rean så jag har bara betalat halva priset både för fleece och skaljacka, typ 500 spänn totalt. Till E hittade jag en begagnad på PoPs köp och sälj sida för 300 kr, både fleece och skaljacka.
Malin: Åh så kul!! Är det han och några andra, har för mig att han skulle ut med några, typ Måns Möller och några fler? Tror syrran ska på det iaf i höst.
NU har vi varit på bvc, E hade gått upp 250 gram på en månad och med hasn mått mätt är det jättemycket! Har landat på nedersta kurvan nu och följer den
Skulle till mvc i eftermiddag för att få p-sprutan också. Men jag tog med den ner nu och så slank jag in och kollade om hon hade tid med mig nu och det hade hon. Bvc och mvc är i samma korridor så det var ju liksom jättesmidigt
E:s mamma kommer i eftermiddag så det var ju skönt att jag slapp åka iväg och fixa med det då
Men nu ska jag ta och städa, tänkte hinna sätta lite frön och baka en kaka innan dom kommer också... Två timmar kvar...
Kl 11.58 åkte kakan in i ugnen, det är städat och fröerna är planterade
Men kom på att vi glömt äta lunch så nu blir det pizza från frysen...
Grattis Lovisa! 3 år är stort, iaf enligt min treåring
A N: Hua, låter inte som nån höjdare den där påsken! SJälv kör jag med p-spruta nuförtiden och är jättenöjd. Men det finns ju rätt många biverkningar man kan få men jag verkar ha klarat mig. BÄsta biverkningen är att jag inte har nån mens
Men det kan ta väldigt lång tid för kroppen att komma igen om man vill bli gravid sen igen. Men eftersom jag inte vill bli det så gör det mig ingenting
Besöket gick jättebra, bästa hittills!
Bessie: Men lilla lilla gumman! Har du ringt vc och bett om att få tavegyl? Vet att en del kräks av det men om det hjälper mot kliet och smärtan och hon inte kräks så är det ju jättebra
mariiee: Fick ni den överäckliga kåvepenin med fruktsmak? Den är verkligen vidrig, gav E sista dosen idag. Det är ju skitsvårt, läste nånstans att man skulle ge dom pyttelite i munnen och sen hälla resten i juice. Den äckliga smaken i munnen gör att dom inte känner att det är kåvepenin i juicen också tydligen. Har dock aldrig testat själv, E har svalt sin utan problem. När Jakob fick sån när han var 1,5 år lärde han sig att aäga "nej"...
Mariiee igen: Egentligen kan dom inte sova förmycket, det man ska hålla lite koll på är ju så att dom inte sover så länge att dom tappar blodsockret för mycket. Men Jakob sov 19 timmar/dygn sin första månad och han klarade sig bra. Vaknade, åt, somnade. Ammade honom 4-5ggr/dygn. Visste knappt att jag hade en bebis...
Godmorgon!
NU börjar mitt nya liv, nu jobbar jag halvtid nästan. Se den här veckan ska jag jobba tre dagar, nästa vecka tv. Men den här veckan innebär alltså att jag från idag jobbar alla dagar fram till helgen. Svettigt när man är ovan! Idag blir jag upplockad av några poliser för vi ska jobba på ett annat ställe idag och dom tvingas liksom köra förbi här ![]()