Inlägg från: jasminen |Visa alla inlägg
  • jasminen

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Halloja!

Så var man igång igen då.. Ska snart fixa till litet "frulle" till mig..

NK:
    Vaddå vilken konstig sambo du har som inte vill ha "lagat hål" allt lägger ni då märke till
    Vad skoj att det passade!
    Det är inte lätt då man är trött*skarattar åt sambon*

Mom:
    Aj vad jobbigt skönt att ha fått en diagnos och medicinering på iaf!Hoppas det hjälper snabbt nu.

Tinna:
    Få se vad de hittat på imogon då-väntar på "rapportering"

Jojja:
    Hur är det med er då?
    Har du åkt på magsjuka eller har vi "date" inatt?

Malin:
    Jag tycker också att du är duktig!Jag skulle gråta och svära om vartannat,jag gick bara över en vecka med Erik och det räckte för mig.Så jag tycker att du är tuffing

Mariiee:
    Äsch då,så hon är också sjuk,hoppas hon kryar på sig snabbt!

Dink:
    Hur är formen hos er då?

Ah,frulle var det...*knatar iväg ut i köket*

• jasminen

Malin:
    Håller tummarna för att lillkillen hålls där ett tag till då

m om:
    Har ni kontaktat nån om att hon hostat blod?
    Jag tycker inte att det låter bra alls

Tinna:
    Gott att det inte var värre än så

Bessie:
    Så sött!
    Tack,den blir nog lugn.
    Ja,sådär borde man göra oftare istället för att skrika och ha sig,för det blir väldigt mycket av den varan

• jasminen

Dink:
    Har hon fått mpr vaccin?
    Eller det vanliga vaccinprogrammet?
    Tänkte på påssjuka..

• jasminen

Vet du inte lägger man märke till allt,man blir "hemmablind".
    Det händer så mycket under en dag och de är ju sällan stilla så det är inte så lätt att upptäcka allt.
    Inte behöver du må dåligt över det vännen!

• jasminen

"Morning!

Borde inte sitta här,har massor att göra innan kvällen..men måste såklart kolla till er litet vi hade tänkt hinna på vintermarknad en sväng och så ett nytt bioförsök

Tinna:
    GRATTIS på födelsedagen!

Dink:
    Ajdå,men bra att ni åker och visar upp henne!
    Vad är det?

Bessie:
    Så skönt med sömn!Hoppas du får sova ordentligt nu.

M om:
    Vad bra att de är bättre

Vi är nog inte så värst smarta Våra gäster imorgon har varit utsatta för vattkoppssmitta och kommer troligen att ha det med sig...så om vi får det så blir pojkarna sjuka strax innan eller så på vår vintersemester..och jag resonerar som så att det skulle vara bra för dem att få det som barn för det är hemskt att ha som vuxen(var själv 19 då jag hade dem ) och om de får det på vår semester så drabbar det ju ingen annan än pojkarna och oss..Är det dumt?

Yrar iväg och fortsätter koka mat..

• jasminen

Malin:
    Så bra att allt var som det skulle
    Det är ju oron att nåt ska vara fel som gnager mest,så nu är det bara att vänta

Dink:
    Du ska inte anklaga dig själv för att du inte märkt det,en gång så skulle jag inte ha vetat om att Oscar hade öroninl om inte Erik klagat över att hans öra värkte,så då när jag for till läkaren med Erik så tvingade jag läk att också kolla Oscar..
    Kanske Hanna är som Oscar och inte säger till så värst mycket fastän det gör ont,att hon har hög smärttröskel helt enkelt.
    Och så är det inte så lätt för ett barn att säga var det gör ont,de kan peka ut helt tokiga ställen *kramas*

• jasminen

Morning!

Tinna:
    Vad roligt att det var en överraskning som blev lyckad
    Fått nån post?

Mariiee:
    Oscar är ingen hejare på datorn,men så får de inte vara på den så ofta heller.
    Räkna kan han till 19 och sina egna bokstäver(O.B),men inte mer än så.
    Erik kunde inte räkna till 20 förrän han var 4år och han är rätt skärpt med mycket,så barn är såå olika!Du ska inte jämföra,det mår bara du själv dåligt av-även om det är svårt att låta bli.

Det blev ingen bio igår för Oscar hade inte sovit nåt och var övertrött så vi skippade det.Han har blivit helförkyld sen igår-jäkens vad snabbt det går!
    Våra middagsgäster kommer inte heller för nu har deras dotter vattkoppor-så typiskt undras vad vi då ska hitta på...?
    Väntar på att svärisarna ska komma hit nu på fm,de skulle visst gratta maken eller nåt..

Helene:
    Jag gifte mig på Eriks dopdag och jag hade ingen regelrätt brudklänning,jag hade en klänning som jag hade haft i garderoben länge men aldrig använt(så typiskt mig ) och sen hade jag en kavaj till för att litet gömma bort det som var kvar av gravidmagen

• jasminen

m om:
    Här önskas också en hel del saker men inte lär det köpas nåt*suck*

Tinna:
    Vad bra att det hann fram

Kallekunskap-vart hittar man sånt?Kanske svårt att hitta här...

Jahapp,så var bråkstakarna i farten igen*suck*

• jasminen

Puh,vi har varit och kikat på en bil till mig,men då alla som är intressanta är så attans dyra
    Vill inte låna hur mycket som helst...
    Erik har varit på 5-årskalas så vi hade bara en buse att hålla reda på bäst att passa på då!

Tinna:
    Om du ser nåt så sms.a så jag vet vad det går på så tar jag beslut då-om det är ok?
    Sen vet jag ju inte vad min stenåldersburk klarar heller
    Windows xp
    Ha så skoj ikväll!Ska spana efter dig

Återgår till bessies köttgryta

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]