Vi boode Makadi Palace i januari förr året ( jag make 4-åring 1,5åring). Fantastisk arkitektur och många fina promenadstråk. Grand hade kanske fler småbarnsfamiljer hos sig men det skiljer lite i utbuden på all-inclusivekoncepten hotellen emellan. På Palace kunde man äta överallt men Grand hade en del restriktioner..Det var toppen det fanns kanske 8 á la carte restauranger samt några bufférestauranger. Maten var jättegod. Det fanns hur många regler som helst att följa för dem som lagade och hanterade mat alla hade exempelvis handskar på sig och man tog prover dagligen på maten. Vi hade inte en tendens till magsjuka. Hotellet var exemplariskt skött och rummet stort och jätte välstädat. Vi bodde på palace sidan och då får man äta på alla restauranger på systerhotellen men om man bor på Grand Makadi är utbudet ngt mindre. Vi var där två veckor och då var det bra att bo på Palace men är man där en vecka och bor på Grand sidan så har man tillräckligt många restauranger att välja på.
Alkoholvarorna var ok- ölen och det röda vinet ( en cabarnet sauvignon) var goda det vita vinet mindre bra. Drinkarna fanns riktigt goda och några bottennapp. Vatten på flaska fick gratis överallt.
Vi hade växlat till oss us dollar endollersedlar som vi tippade med. På det viset slapp vi´hantera deras egna sedlar.
Det fanns ett fantastiskt korallrev invid hotellet så vi snorklade alla dar. Min man fick närkontakt med en delfin som bara dyk upp cirka tre meter från honom!
Vi gjorde inga särskilda utflykter men hörde andra berätta om vings utflykter, bara positivt.
Något som var mindre bra var.
Barnpoolen inte uppvärmd höll max 18 grader men blev lite varmare på eftermiddagen.
Poolområdet på palace var inte uppvärmt men Grands pool var melllan 22-25 grade ngt kallt trots allt.
Barnklubben hade bara engelsk/tysk talande personal.
Jättejobbig incheckning på flygplatsen i Hurghada flera timmar i kö.
Det blåste ganska mkt
Summa sumarum Jag kan tänka mig att återvända dit.
Hör av dig om du undrar ngt särskilt.
Jag kan tänka mig att åka dit igen.