• Anonym (trött)

Mens 3 gånger på en månad!

Jag började äta Ceracette i januari. Första tabletten togs på första blödningsdagen så som man ska göra. Den mensen varade i över en vecka. Sen var jag blödningsfri en vecka och så kom nästa blödning. Det var mindre än en vanlig mensblödning, men det krävdes ändå binda. Den varade i en vecka. Nu har det gått ca en vecka utan blödning, men idag upptäckte jag att jag blöder igen! Jag vet att man kan få oregelbundna blödningar när man börjar med p-piller/minipiller, men det här känns ju löjligt! Hur länge ska det hålla på såhär? Har någon varit med om liknande och det har ordnat upp sig efter ett tag? Ska gifta mig i maj och vill inte bli gravid innan dess. Dessutom vill man ju veta ungefär när blödningen kommer. Blir så trött på skiten, det här sänker mitt humör rejält! *suck*

• Svar på tråden Mens 3 gånger på en månad!
  • Anonym (trött)

Glömde säga att första kartan inte ens är slut ännu.

• Ilonasmamma

blödde titt som tätt i fem månader när jag hade mina minpiller..bytte sort efter fyra månader men det belv inte bättre...

tyvärr så kan det ta ett halv år eller så för kroppen på vilka preventivmedel som helst med hormoner att stä'lla in sig

jag slutade med mina piller och använde kondom tills vi kände att det inte gjorde nåt att vi blev med barn.

• Anonym (samma)

Jag fick så där av en typ av P-piller jag fick som skulle innehålla extr östrogen. Had mens i snitt 2-3 ggr i månaden och detta var precis i samma veva som jag träffade min sambo, så ständigt blödande ville man inte vara. För mig gick det inte över, hade så i några månader tills jag fick ett annat p-piller som fungerade exemplariskt. Skulle nog råda dig att byta.

• Sibbis

åh, men du, jag förstår att det är jobbigt, men första månaden med p-piller kan vara lite konstig. härda ut denna månad så ska du se att det blir bättre nästa!

• Tittti

Så var det för mig med, i nästan två år. Sen slutade jag med cerazette, och nu är jag regelbunden. Så för mig var det pillrena som gjorde det, fast jag gav det verkligen ett försök..men aldrig igen.

• Anonym (trött)

Man kan ju säga på ett sätt att de fyller sin funktion. Jag blir ju inte gravid när vi inte har sex. Fast om jag inte velat ha sex hade jag inte behövt pillren. *suck*

Jag ger dem MAX tre månader. Vet att det kan ta ett tag, men jag orkar inte med att blöda varannan vecka och att det dessutom håller i sig i en vecka varje gång. Vi kan ju köra med kondom fram till bröllopet, sen blir det försök till ett syskon i alla fall.

• Helloween

Hej!
    Jag tar också CERACETTE. Började i mitten av oktober. Fick en blödning 10 dagar senare. Ingen blödning november, men sedan har jag haft två blödningstillfällen i både december och januari. Tradigt när man inte vet när man ska få blödningen och det är inte heller så kul att ha det flera gånger i månaden.
    Undras om jag ska kämpa lite till eller fråga om jag kan byta...
    Kram och godnatt. Hoppas att det löser sig för er.

• Ilonasmamma

hormon spiral? fungerar jättebra på mig, blöder några ggr om året som en vanlig mens och sen nån skvätt lite här och där *fnissar*

men har ni ändå tänkt satsa på syskon är ju kondom det bästa tills ni gift er

men spiral kke är att fudnera på till efter förlossnignen?

• Anonym (trött)

Njae, jag vill inte ha sprial. Vi vill ha syskonen ganska tätt, och då är det ju inget att tänka på förrän man fått alla de barn man tänkt sig. Vi har sagt att jag ska prova pillren tills jag ska till gyn på kontroll i mars, har det inte stabiliserat sig då, då kör vi nog kondom fram till bröllopet. Och sen blir det troligen försök att bli gravid i sommar.

Jag blöder inte direkt idag, så förhoppningsvis blir det inte mer än bara den blödning jag hade under gårdagen. Det kanske var nån högre makt som tyckte synd om min sambo som får leva med en sur pms-häxa flera gånger i månaden och såg till att det inte blev så farligt.

Ilonasmamma skrev 2008-02-04 22:02:30 följande:
    hormon spiral? fungerar jättebra på mig, blöder några ggr om året som en vanlig mens och sen nån skvätt lite här och där *fnissar*men har ni ändå tänkt satsa på syskon är ju kondom det bästa tills ni gift ermen spiral kke är att fudnera på till efter förlossnignen?
Svar på tråden Mens 3 gånger på en månad!