• Mrskut

teckenblödning - hur lång tid tar det? Erfarenheter, rykten?

I morse fick jag en teckenblödning. Ingen slempropp utan blod. Har tömt tarmen 2 gånger.

Hur lång tid tror ni att det tar innan allt sätter igång på riktigt?

Hur har det fortlöpt för er andra?

• Svar på tråden teckenblödning - hur lång tid tar det? Erfarenheter, rykten?
  • Oboyälskaren

Hej!
    Jag vet inte hur det sägs att det är, men så här var det för mig:

Jag fick också teckenblödningen en morgon. Klockan 2 åkte jag in på koll för att se att allt var som ddet skulle. Värkarna hade satt igång, men det trodde jag inte var värkar för det gjorde inte ont (som jag hade föreställt mig att det skulle göra). Så efter att läkarna hade tagit CTG-kurva (?) på magen så skulle jag få åka hem. Allt såg/lät bra ut. Men så kollade dem och jag var öppen 4 cm. Jag fick gå ut en sväng och äta lite (hade inte ätit mer än frukost och jag behövde krafterna trodde jag) sen fick jag komma tillbaka och klockan 7 tog de sönder hinnan. Sen började de riktiga värkarna. Läkarna varnade mig för att man öppnar sig 1 cm i timman ca, så jag skulle inte vänta mig något barn förrän nästa morgon. Efter en och en halv timma var jag helt öppen och sen avtog mina värkar. Så efter det tog det ända till 23.36 innan lillen var ute.

Ät och drick innan så att du har krafter! Lycka till! Det är världens underbaraste händelse!!

• jessan71

..kikar in!
    har du ringt o pratat med förlossningen? Ska man alltid göra om det kommer blod. Då får man oftast komma in o dom kollar att allt är bra.
    Det är olika hur förlossningen startar men är det en teckningsblödning så är det att man börjar öppna sig...
    Varmaste lyckoönskningarna!!
    KRAAAaam

• GBGTjejN

Jag har oxå lite rosaaktiga flytningar. E de nåt man måste kolla upp, alltid?? Ska de va mycke i sånafall?? BM på MVC tyckte inte jag behövde kolla upp de..

• fikus

Om det bara är lite lite blod behöver man inte ringa o vara orolig,(Men man kan ju ringa förlossningen ändå!) en sk teckenblödning är bevis på att man börjar öppna sig. För mej dröjde det ett dygn tills förlossningen satte igång på allvar efter teckenblödning + slem.. sen dröjde det bara några timmar innan hon föddes.

• GBGTjejN

Började få rosa aktiga flytningar lite fre & igår & idag. Pratade me förlossningen, inget dom behövde kolla upp...

• Mrskut

Mina flytningar är inte rosa - utan det är blod. Än har inte värkarna satt igång direkt. Det molar lite i ryggen som förvärkar.... undrar jag....

• sheeba

Jag hade små värkar från kl 8 vid 12 tror jag kom en blödning därefter satte det igång ordentligt och vi åkte till förlossningen vid 19. Han var född 02.29 sedan. Första barnet.

• Millis Millis

Har du pratat med förlossningen nu? Man ska väl ringa dem om man får blödningar!?

Ta hand om dig och skriv och berätta hur det går. Hoppas att din bebis snart är här.

Kram
    Millis

• Mrskut

Jag ringde förlossningen i morse och de sa att "vi syns väl senare då". De menar att det är ett vanligt tecken på att det börjat.
    Jag blöder lite än, men har inga jättesmärtor.... har ont bak i ryggen men inga smärtor jag kan klocka.

• AnnaU

Med första så var det 4 timmar kvar till leverans. Med andra så var det 3 timmar kvar.

Svar på tråden teckenblödning - hur lång tid tar det? Erfarenheter, rykten?