• Elli76a

Några flera i v27

fick vår son i v 27 finns de flera?? skulle vilja ha lite stöd o någon att prata med..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 10:37
    Alla är hjärtligt välkomna här - alla som har förtidigt födda eller inte =) känns så skönt att få prata av sig lite.. o kanske få vänner o prata med i fortsättningen med.. kan behövas.. Jag önskar alla lycka till o ni finns i mina tankar

• Svar på tråden Några flera i v27
  • pritt

Här är en till
    Har en flicka som är född i v 27, hon vägde 840 gr
    Idag är hon 2 1/2, hon är hjärtopererad och ljumsbråck opererad när hon var 3 mån. Idag mår hon superbra. Inga problem alls. Kanske har hob varit infektions känslig och så!
    Hur mår din grabb?

• hejpa

fick tvillingar i v.26+2.
    stora lillebror vägde 924 medan lilla storebror vägde 724. de föddes med akutsnitt på akademiska i uppsala, men nu har vi fått komma tillbaka till eskilstuna :)

• Kinga68

Fick en son v.25,vägde 640 g.,32cm lång

• MsBeauty

Fick en son v. 24, skriver med här ändå. Han vägde 700 gram och var 32 cm lång. Nu är han snart en månad och vi ska få flytta från intensiv avdelningen.

• Elli76a

Hej o tack för att du skrev =) joo de e bra med honom.. han fick op stomi när han var ett dygn, men de op dom ner igen innan hemgång 12 v senare.. kanske ett ljumskbrock på gång.. men vi håller tummarna de försvinner av sig själv.. kram

pritt skrev 2008-02-05 14:14:35 följande:
    Här är en tillHar en flicka som är född i v 27, hon vägde 840 grIdag är hon 2 1/2, hon är hjärtopererad och ljumsbråck opererad när hon var 3 mån. Idag mår hon superbra. Inga problem alls. Kanske har hob varit infektions känslig och så!Hur mår din grabb?
  • Elli76a

Härligt o höra att ni är på hemmaplan =) min vägde 890 g och nu är han snart inne på 5kg =)

hejpa skrev 2008-02-05 15:36:50 följande:
    fick tvillingar i v.26+2.stora lillebror vägde 924 medan lilla storebror vägde 724. de föddes med akutsnitt på akademiska i uppsala, men nu har vi fått komma tillbaka till eskilstuna :)
  • Elli76a

Liten en.. vår var 890g och 3.5 cm

Kinga68 skrev 2008-02-05 15:56:17 följande:
    Fick en son v.25,vägde 640 g.,32cm lång
  • Elli76a

Åh härligt.. att de börjar stabilisera sig för er.. =) min han vägde 890g o 35.5 cm.. eller vår =) lilla Klas "klättermus" tänker på er

MsBeauty skrev 2008-02-05 22:57:21 följande:
    Fick en son v. 24, skriver med här ändå. Han vägde 700 gram och var 32 cm lång. Nu är han snart en månad och vi ska få flytta från intensiv avdelningen.
  • camillajo

Hej! Fick min lilla Moses i vecka 27+5 den 6/7-07. Kraftigt tillväxthämmad, 628 gram och 29,5 cm. Vi hade en tuff 4 månaders period på sjukhuset. Har varit hemma i tre månader och hade syrgas i två veckor efter att vi kom hem.

Nu är han en pigg krabat på 5730 gram och 59,5 cm Har klarat sig igenom två ordentliga förkylningar och utvecklas över förväntan. Vi är evigt tacksamma då läkaren som gjorde tillväxtultraljudet inte gav oss så mycket hopp samt alla infektioner och allt annat som han kämpade sig igenom på sjukhuset.

Camilla

• Elli76a

Jaa visst e de underbart va de kan göra??? ni fick 2 dgr före oss :) vi fick 0708 :) vår väger 4700 nu o e 59 lång.. inte gått upp mer än 10g på en månad.. :( ska till uppsala på måndag med tusen frågor.. här i gävle kan de inget...

camillajo skrev 2008-02-06 15:42:14 följande:
    Hej! Fick min lilla Moses i vecka 27+5 den 6/7-07. Kraftigt tillväxthämmad, 628 gram och 29,5 cm. Vi hade en tuff 4 månaders period på sjukhuset. Har varit hemma i tre månader och hade syrgas i två veckor efter att vi kom hem. Nu är han en pigg krabat på 5730 gram och 59,5 cm Har klarat sig igenom två ordentliga förkylningar och utvecklas över förväntan. Vi är evigt tacksamma då läkaren som gjorde tillväxtultraljudet inte gav oss så mycket hopp samt alla infektioner och allt annat som han kämpade sig igenom på sjukhuset.Camilla
Svar på tråden Några flera i v27