• Feline

Bjuden på första barnkalaset

Oj, så stor min lilla flicka har blivit - bjuden på barnkalas!

Tjejen som har kalaset är hennes bästis på dagis och fyller bara 3 år. Vad brukar man ha med sig? Vad kan vara en lämplig gå-på-kalas-födelsedagspresent till en 3-åring?

Tacksam för massor av bra tips

• Svar på tråden Bjuden på första barnkalaset
  • camillarockstar

nån pysselgrej kanske? Om dom gillar att pyssla alltså... Finns ju fina färdiga pysselpaket som är åldersbaserade....

• Mammis me Tindra

Hej!
    Va kul med kalas :)
    Min lilltjej är också 3 år och det är kalas nästan varje helg nu.
    Vi brukar köpa såna här stora pärlplattor, jättekul och bra för finmotoriken. Finns att köpa på Panduro och på Toys R Us, har ej sett dem på BR.
    Annars är det ju alltid kul med pennor och block.

Lycka till!

• strojes

Vår tjej var på barnkalas i höstas hos en tjej som fyllde tre och hennes favorit var Pippi Långstrump så vi köpte en kit med pärlor och pärlplatta med Pippimotiv (finns tex på Coop Forum).
    Böcker, pussel brukar ju funka för det mesta. Nån rolig film (det brukar ju finnas barnfilmer för 59 .

• Millans hustru

vi brukar också försöka komma undan runt 60 kr. Menett par gånger har dottern hett önskat ge något speciellt som kostat typ 90 kr. Då ha rjag faktiskt svårt att stå emot om det är en bra tanke. Nu senast en klocka för 89 kr till en förskolekompis som fyllde fem. Alldeles för mycket pengar men dottern var så säker påa tt det var världes bästa present. Hur gör ni när ni väljer? får era barn avra med o kika ut?

• mirresmamma

Det finna ju såna bra flyttbara klistermärken som man kan flytta runt i typ klisterböcker (svårt att förklara och jag kommer inte på vad de heter) och de kan även sättas på speglar etc. Det har varit uppskattat här hemma!

• Balehead

Magnetpussel/klippdocka att ha på kylskåpet. Pärlplatta. Pysselgrejer som går åt, typ nya tuschpennor, fingerfärg, eller likande brukar uppskattas, i alla fall av barnen.

Men kom ihåg att inte köpa för dyra saker (om det är ett rent kompiskalas, släkt är en annan sak) så att ni föräldrar börjar trissa upp barnens förväntningar. Det vore trist om barn tvingas tacka nej till kalas för att föräldrarna inte har råd med presenterna.

• Feline

Tack, alla!

Där fick jag många bra tips.

Det är nog ett gott råd, också, att hålla prisläget på en rimlig nivå.

• piggelinmamma

En kul och uppskattad present är badskum i en rolig flaska, som tex Nalle Puh, som det sedan går att fylla på igen. Eller ett paraply, en trollstav med glitter i, ett kul musikintrsument, ett fint plastglas med ett roligt sugrör eller kanske en matlåda i plast med en sagofigur på locket....

Hälsningar från en mamma som precis arrangerat ett 3-årskalas!

• astalacasta

Jag brukar alltid köpa en bok, ett spel eller ett pussel, till alla barn, oavsett ålder och kön.

• Hannaliten

En finare bok, typ sagosamling. Min dotter gav en killkompis en action figur och tjejkompisarna far ofta nat i stil med My Little Pony eller The Littlest Pet Shop.

Svar på tråden Bjuden på första barnkalaset