• JohannaLindeberg

Mammaledig och promenadsugen i Nyköping...??

Hejsan, jag är alldeles ny här på familjeliv och även ny i stan Nyköping där jag är mammaledig. Jag går ofta prommisar med min son Vincent och undrar ifall det finns fler promenadsugna mammalediga i Nyköping som vill ta en liten tur i stan eller på Hållet ngn dag?

• Svar på tråden Mammaledig och promenadsugen i Nyköping...??
  • Malin N

Hej,
    jag är relativt ny i Nyköping (känns det som även om jag bott här 1,5 år nu, tiden går så fort ) Har en 11-månaders Theo som ska bli storebror i juni om allt går som det ska. Vad kul för er som fick en liten skrutt precis, det är ju så mysigt! Har allt gått bra? Vore jättekul med lite promenadsällskap tycker jag!

• JohannaLindeberg
    Svar på #1
    Hej, vad roligt med svar! Och grattis till ny graviditet! Kul! Botaniserar fortfarande med hur allt på FL funkar, men verkar riktigt kul tycker jag, känns som allt man funderar på som ny mamma är det även ngn annan som funderar på :) Var i stan brukar du promenera? Vi har flyttat in i nya hus på högbrunn, känns bra, nära till allt. Fast å andra sidan, var i nyköping är det inte nära till allt..? Är ju inte så stort, men mysigt! Brukar iaf promenera mot blomenhof o ibland på hållet, beroende på hur länge Vincent sover...har du lust att ta en tur snart? Jag kan imorgon och i slutet av nästa vecka.//Johanna
  • Malin N

Jag ska jobba imorgon så då hinner jag tyvärr inte, men kanske i slutet av nästa vecka. Skriver mer sen men tänkte jag skulle titta in och säga att jag inte kan imorgon bara

• Janice

Hej!

Jag skulle gärna ses och ta en promenad någon dag. Bor utanför Nyköping, i Stigtomta, men har vännerna och familjen i stan och åker gärna in. Bor med min sambo och våran son som är född nu i slutet av december.

• JohannaLindeberg

Hejsan, låter jättekul, vi kanske kan styra upp ngt alla tre i slutet av nästa vecka...? Kan ni båda då?
    //Johanna

• RockNRollMamma

Hej... Allt bra?? Brukar ut o gå me sonen varje dag så de är ju isf bara kul om man kunde få sällskap... kram Pernilla

• Janice

Hej! Det skulle nog kunna passa på to för mig. Kram

• RockNRollMamma

jag kan den 20:e =)

• JohannaLindeberg
    Svar på #9
    Hej allihopa! Vad kul att fler hittat hit :) Jag kan också på torsdag. Var, när och hur? Jag skulle gärna ses kring lunchtid, typ ett ngn-stans, funkis för er? Utanför Åhlens?? Vincent har just nu en period där han ammar varannan timme (eller oftare ibland) så jag skulle uppskatta om vi kunde gå nära stan ngn-stans så det är nära att hoppa in på ngt cafe eller så utifall att det behövs.
    Har läst en del om att många bebisar har en utvecklingsfas kring vecka 5 (Vincent blir 5 v imorg), och då har det lite jobbigt, blir kinkiga, har svårt att sova på natten och vill bli burna hela tiden o så o att man som förälder märker en skillnad i barnets beteende, t.ex amning oftare. Tycker att detta stämmer på honom nu, har ni också märkt av ngn sådan fas kring v 5...?
    kram//Johanna
Svar på tråden Mammaledig och promenadsugen i Nyköping...??