marysoul skrev 2008-02-06 14:51:19 följande:
tessulago: Du ska ha högt blodtryck och äggvita i urinen för att det ska vara havandeskapsförgiftning också. och oftast kommer det efter v 30. kan komma tidigare också, men ju tidigare desto ovanligare. men be att få lämna ett urinprov nästa gång du besöker mvc så får du snabbt svar! 1+ i äggvita kan man ha ibland utan att det är någon fara, men skulle du ha det kommer du antagligen få lämna prov oftare. De kan vara "skräp" som kommer med bara, eller så kan det vara början på hf. Men kolla blodtryck och urin och slipper du oroa dig i onödan! det står överallt att det inte är nå bra att svullna i ansiktet, och jag har säkert gått upp flera kilo vätska bara i ansiktet, är som en fotboll. men det tycker inte läkarna är nån fara så länge äggvita och blodtryck håller sig nere!
ja blodtrycket tar BM varje gång, men inte urinprov, men nästa gång ska jag ha kissat i ett rör å ta med till henne, för hon ska kolla UVI...så då kanske hon automatiskt kollar äggvita?? annars får jag be henne om det.. Och blodtrycket har inte vart särskilt högt har jag för mig..högre för varje gång, men inte över det som inte är normalt..