Jag har varit i Sunny Beach, Bulgarien samt Side, Marmaris, Kemer och Alanya i Turkiet.
I Sunny Beach finns absolut INGENTING att titta på. Det är ett barnparadis med jättefin långgrund, fin strand. Shoppingen är ganska dålig, mest piratkopierade cd:s samt lite strandgrejer, t-shirtar och liknande. Dock skönt om man bara vill ligga på stranden hela dagarna.
Turkiet är ett vackert land. Marmaris är det allra vackraste stället utav de jag varit på. Ligger i en jättefin liten vik med höga berg runtomkring. Shoppingen är GRYM!! Stranden är tyvärr inte av sand utan sten/grus, så den är inte så barnvänlig om man har små barn. Dock fanns många barnfamiljer här ändå. Fördelen är att alla solstolar på stranden är gratis, vilket man spar massa pengar på.
Alanya är den största staden utav turistorterna. Här finns allting. Fin strand, bra shopping (riktiga klädaffärer, och itne bara markander), McD och liknande ställen, biljardhallar, mängder av restauranger och discon.
Jag rekommenderar absolut Marmaris och Alanya. Marmaris blir mitt första val om man har lite större barn (hade mormor och morfar med hit och de stortrivdes), annars Alanya. Åker ni till Alanya finns massor av utflykter att göra, tex flodbåt på Manavgat-floden som är fantastistk. Helt smaragdgrönt vatten och sköldpaddor som simmar runt båten.