Förändrad lukt på flytningar. Svamp, graviditet eller antibiotika?
Har blivit orolig för en för mig helt ny obekant lukt på flytningarna. Det är en ganska stark lukt som jag känner men den är på inget vis sur eller illaluktande. Luktar lite sött snarast och samtidigt lite metalliskt. Vad kan den förändrade lukten bero på? Har googlat lite men blir inte klok på anledningen ändå. Jag har ingen sveda då jag kissar, ingen feber och kissar normalt ofta så jag misstänker ingen urinvägsinfektion. Svamp har jag aldrig haft. Har ätit Peevece (istället för Kåvepenin) i två dagar nu pga halsont men kan det påverka lukten på flytningarna? Den förändrade lukten började redan igår men blir mer och mer påtaglig hur jag än duschar. Har hört att antibiotika kan orsaka svamp, men då borde väl flytningarna vara vita och gryniga och mer illaluktande??? Denna flytning luktar nästan gott på något märkligt vis. Jag har hört att man även kan få en förändrad smak och lukt därnere på ett tidigt stadie ifall man är gravid men det känns inte troligt. Vi är visserligen inte supernoga och använder "säkra" perioder att ha avbrutet samlag och han har aldrig kommit i mig.
Finns det någon som upplevt samma och kan förklara varför lukten har förändrats på flytningarna?