• Anonym

Förändrad lukt på flytningar. Svamp, graviditet eller antibiotika?

Har blivit orolig för en för mig helt ny obekant lukt på flytningarna. Det är en ganska stark lukt som jag känner men den är på inget vis sur eller illaluktande. Luktar lite sött snarast och samtidigt lite metalliskt. Vad kan den förändrade lukten bero på? Har googlat lite men blir inte klok på anledningen ändå. Jag har ingen sveda då jag kissar, ingen feber och kissar normalt ofta så jag misstänker ingen urinvägsinfektion. Svamp har jag aldrig haft. Har ätit Peevece (istället för Kåvepenin) i två dagar nu pga halsont men kan det påverka lukten på flytningarna? Den förändrade lukten började redan igår men blir mer och mer påtaglig hur jag än duschar. Har hört att antibiotika kan orsaka svamp, men då borde väl flytningarna vara vita och gryniga och mer illaluktande??? Denna flytning luktar nästan gott på något märkligt vis. Jag har hört att man även kan få en förändrad smak och lukt därnere på ett tidigt stadie ifall man är gravid men det känns inte troligt. Vi är visserligen inte supernoga och använder "säkra" perioder att ha avbrutet samlag och han har aldrig kommit i mig.

Finns det någon som upplevt samma och kan förklara varför lukten har förändrats på flytningarna?

• Svar på tråden Förändrad lukt på flytningar. Svamp, graviditet eller antibiotika?
  • Anonym

Ingen som vet?

• Anonym

Jag VET naturligtvis inte men är rätt så säker på att det helt enkelt är din medicin som gör att du luktar annorlunda.

Vid svamp skulle det klia (som f_n) och lukta lite syrligt + gryniga flytningar.

• Anonym

Men kan det vara olika från gång till gång då man använder antibiotika (samma antibiotika)? Jag annars inte känt några förändringar i lukten av flytningarna.

Det allra, allra mest skumma är att jag tycker att flytningarna luktar lite likt min kille. Jag är superkänslig för lukter annars och älskar hans doft. När vi haft sex luktar det ju alltid på ett särskilt sätt kombinerat av doften av just honom och det sjuka här är att doften (söt, lite metallisk) som jag känner påminner om detta. Jag vet att det inte är vetenskapligt att ta över någons doft och vi har dessutom inte haft sex på några dagar nu. Men det luktar verkligen som honom och en blandning av doften då vi haft sex. Lite pinsamt att gå omkring och lukta så nu. Det är bara utifrån denna totalt flummiga iakttagelse som jag ens övervägde att jag var gravid.. menar att min kropp på något totalt ovetenskapligt sätt tagit över nåt av honom... Vet att det låter knäppt, men den allra första tanken jag kände för någon dag sedan då jag gick på toa var att det luktade som av honom. Jag undrade var lukten kom ifrån och tänkte att han lämnat nåt schampo kvar hemma hos mig. Sedan insåg jag att doften kom från mina trosor. Usch, lite konstigt.

Men troligen är det väl antibiotikan. Men allt är skumt.

• Anonym

INgen mer som har någon erfarenhet?

Svar på tråden Förändrad lukt på flytningar. Svamp, graviditet eller antibiotika?