förstagångsfödsel
Stammer inte, jag hade en jattelatt graviditet och en latt forlossning. :)
Det dar med hur man upplever sin forlossning ar ju oxa sa individuellt. Min vanliga obstetriklakare var ledig den helgen vi fodde sa det var en annan lakare som tog hand om mig. Nar min vanliga lakare laste journalen sade han typ 'oj, vad jobbigt du maste ha haft det!' Jag fattade inte vad han menade, jag tyckte ju inte att min forlossning var speciellt svar. Som forstagangsfoderska hade jag ju inget att jamfora med. :)
Men han menade pa att eftersom jag blev igangsatt (vattnet gick men varkarna startade inte av sig sjalv), och sonen foddes med hjassbjudning (ansiktet uppat), sa var det tydligen 'varre' an det normalt skulle ha varit. Jag tyckte ju bara att det var bra att varkarna kom igang, och eftersom jag blev klippt och de anvande sugklocka for att fa ut sonen, vilket jag inte markte nat av annat an att det gick fort dar pa slutet, sa vet jag ju inte hur latt eller svart det skulle ha varit annars. :)
Det roliga ar, att min lakare sager att den har gangen (ar i 6'e manaden nu) sa kommer jag att ha en sa superlatt forlossning att jag inte kommer att fatta vad som hander, jamfort med forsta gangen. Sa det ar ju nat att se fram emot - om inte forsta var overjavlig och den har blir *annu* lattare, da borde jag alltsa vara klar pa en kafferast typ? :)