Bästa handcremen för extremt torra händer?
Har hemskt torra händer, får självsprickor. Kan nån tipsa om en handcreme som är super?
Har hemskt torra händer, får självsprickor. Kan nån tipsa om en handcreme som är super?
Jag använder Fenuril som finns på apotektet. Den funkar kanon
Ok, får kanske ta och testa den då. Känns som att jag prövat allt men inget hjälper
Repair är så jäkla bra! Den läker huden fortare än andra salvor. Går att använda överllt! Går att köpa på apoteket.
Verkar som att det blir en tripp till apoteket idag då, får väl köpa på mig lite olika
Fenuril - den enda som funkar på mina händer och då brukar jag ha ett tiotal självsprickor åt gången på vintern. Men varning - den svider som f*n. Jag använder för övrigt fenuril till hela kroppen, både på dottern och mig.
På själva självsprickorna sätter jag jukonsalva (finns på ica tex) och plåster över natten (trivs man med plåster dagtid så går det oxå så klart) och håller naglarna kort (beroende på var sprickorna sitter förståss). Bättre tips än så har jag inte.
Jukon och fenuril kan du använda på fötterna oxå om du har sprickor där (vilket jag har).
Vad är jukonsalva? Har prövat med plåster (fingertopparna) men dom åker ju bara av. Dagitid går inte, har tre små och är i vatten typ hela tiden.
Jag använder Tea Tree Oil (hälsokostaffären) morgon och kväll. Däremellan har jag vanlig parfymfri handkräm från apoteket (märket spelar ingen roll). Det här förebygger nya sprickor väldigt bra, men om det ändå blir sprickor så sätter jag vaselin på sprickorna - ofta. Det ska vara mjukt där precis hela tiden, för då läker det på någon dag.
Har ni provat Dove, en liten tub som finns på ica. Den är super bra. man kan tvättahänderna en gång utan att det försvinner. Den funnkar kanon!! Kram
Jukonsalva är en liten tub som du köper på tex ica eller apoteket. Luktar lite illa och är extremt fet (därför behöver man plåster) men väldigt bra på att mjuka upp och döda bakterier.
Jag hade jätteproblem med mina torra händer förut. Fick tillslut sprickor som gjorde aj aj. Jag använder nu "mini derm" ifrån apoteket. Fungerar jättebra för mig.
Fråga dom på apoteket vilken handkräm som är bäst för dig!