Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

pojke med klänning?????

men yjejer får ju ha "pojkkläder" varför ska inte pojkar få ha klänning på sig om dom vill då? Tror det växer bort.Och han kanske bara skulle ha den hemma. Vad spelar det för roll!? Det är ju knappast skadligt för barnet att ha klänning på sig om han nu vill det.Skadar det andra människor eller?

• viseversa

okej så bara för att man ev låter sin som ha klänning för att han VILL det så är man psykiskt sjuk! eller extremt genustänkande Tänk på vad du säger!.

lövet2 skrev 2008-02-06 11:05:57 följande:
    Jo, det är de som är extremt genustänkande som gör så. Har aldrig stött på det IRL (annat än i ett par familjer där mamman hade psykiska problem), men de finns på FL. De har sin egen variant av uppfostran och försöker få barnen könsneutrala på olika sätt.
  • viseversa

okej så bara för att man ev låter sin som ha klänning för att han VILL det så är man psykiskt sjuk! eller extremt genustänkande Tänk på vad du säger!.

lövet2 skrev 2008-02-06 11:05:57 följande:
    Jo, det är de som är extremt genustänkande som gör så. Har aldrig stött på det IRL (annat än i ett par familjer där mamman hade psykiska problem), men de finns på FL. De har sin egen variant av uppfostran och försöker få barnen könsneutrala på olika sätt.
  • viseversa

men vad är det som är så jobbigt med en sån situation! jag tror ju knappast att den lilla pojken kommer ha klänning hela livet! Tycker han det är fint och vill ha klänning när han är två så varför inte? Det kommer ju knappast skada honnom för livet.Låt barn vara barn och leka som dom vill.Så länge man inte skadar andra så är väl en klänning på en liten pojke inte hela världen eller? Finns värre saker att oroa sig för tycker jag än att "Linus" har klänning på dagis!

Sniglar och Krut skrev 2008-02-06 11:28:57 följande:

Vad är det för roller en pojke utforskar om han går i klänning till dagis när han är två år?
  • viseversa

men tror du verkligen att om man låter sin son ha klänning som liten så kommer han bli transa? allvarligt! och om nu din som blev transa så är det väl hans livsval isåfall och inte ditt!!

tessum skrev 2008-02-06 11:34:09 följande:
    tänk om detinte slutar där då? att han har klänning som liten alltså.kan nästan föreställa mig min man vinka hejdå i en blommig klänning innan han går till jobbet *skratt*föredrar att män är män.
Svar på tråden pojke med klänning?????