Inlägg från: Gäspan |Visa alla inlägg
  • Gäspan

pojke med klänning?????

Men vad gammalmodiga ni är här inne! Jag trodde att den unga generationen var betydligt mer öppen och frigjord. På min yngste sons dagis brukar killarna ha klänning (ett kommunalt förortsdagis) -och alla föräldrar och pedagoger kommenterar klänningarna med "Ååå, vad fin du är idag"

Man måste väl ändå kunna skilja mellan att
    - klä ut sig i klänning (som barn)
    - vilja vara fin i klänning (som barn)
    - röra sig bekvämt i klänning (som barn)
    - uttrycka en androgyn tonårssexualitet via en klänning
    - vilja byta kön på allvar (som vuxen)
    - vara homosexuell och gilla att transa (som vuxen)
    - gilla kjol, t. ex kilt. Som enligt mig är ett sexigt plagg.

Jag tror inte att något enda av ovanstående är kopplat till de andra. Inte alls. Den som tror det är trångsynt och fördomsfull.

• Gäspan

HelenaMaria: Tack

En fråga bara: Får era små pojkar inte klä ut sig med halsband heller?

• Gäspan

ludenben: Vad som är värre? Förmodligen att vara en tonåring som vill gå i klänning men som inte vågar för att hans föräldrar ska må illa och bli kränkta då!

• Gäspan
    tessum skrev 2008-02-06 12:53:49 följande:
    ...nu kan jag ju tycka att jag kunde ha lärt henne att det finns fler färger än rosa. kanske därför min minsta dotter nästan inte har nått i rosa, utan nästan allt hon har är i grått och grönt
    Ja, snacka om att göra barnets värld begränsad.
  • Gäspan

Mamasnest skrev 2008-02-06 13:24:47 följande:

Om det skulle vara viktigt för mig att sätta på min 11-årige pojke en ballerinakjol till skolan så skulle jag även informera honom om att omgivningen kan reagera. Ett barn ska inte behöva bli utskrattat och hånat pga föräldrarnas liberala syn på barnkläder.
    Men - elvaåringar klär ju på sig själva? Trodde vi pratade om små barn i dagisåldern?
  • Gäspan

Bonanza: Den var ju superfin! En sån ska jag köpa till Axel.

• Gäspan

Maddish: Min man har ingenting emot det. Han tycker däremot inte att Axel ska ha fula kläder i konstiga färger. Så klänningen måste vara snygg

• Gäspan

Jag hoppas att ni mammor som tycker att pojkar inte kan ha klänning själva inte ibland drar på er ett par jeans? Det vore ju okvinnligt. Som om ni hellre ville vara män - men ni är väl nöjda med att vara riktiga kvinnor?

• Gäspan

Ja, ni har väl själva kjol och klänning jämt, antar jag? Med så konservativa åsikter?

• Gäspan

Det är inte ens hundra år sedan, det räcker med att gå 50 år tillbaka i tiden. Då hade de flesta kvinnor kjol eller klänning jämt.

Svar på tråden pojke med klänning?????