Inlägg från: LyckaJones |Visa alla inlägg
  • LyckaJones

pojke med klänning?????

Min son får ha klänning om han vill, hans pappa är för övrig snygg som attan i sarong vilket han kan ha på sommaren ibland.
    Män har i alla tider haft klänningsliknande plagg.

• LyckaJones
    Maddish skrev 2008-02-06 12:38:30 följande:
    Har nog inte heller sett nån pojke med klänning vad jag vet. Har heller aldrig hört någon säga att det är klart att pojken ska få ha klänning om han vill. Jag bor i södra sverige så det kanske är vanligast mitt mellan oss då Jag förstår fortfarande inte anledningen till varför pojkar ska ha klänning. Ska dom få sminka sig och måla naglarna med?
    Mina barn har båda två varit nyfikna på mitt nagellack, och de har fått måla sina naglar båda två trots att de är av olika kön.
    Ser inget konstigt med att en pojke ser upp till sin mamma och vill vara som henne.
  • LyckaJones
    ludenben skrev 2008-02-06 12:43:43 följande:
    varför är det så fel med att vara olika? Kan det inte finnas fördelar?? jag ser det possitivt. Att vi som man och kvinna har olika egenskaper och vi kompleterar varandra. Ser livet alltid som två motpoler. Man och kvinna, gott och ont, dag och natt osv. Det borde vara possitivt att vara kvinna. Jag är stolt över att vara det. Jag är stolt över min son som är pojk. Jag tror inte på att skapa jämställdhet genom att gå klädda i motsatta könets kläder. Jag tror vi når jämställdhet genom att pusha fram kvinnan och hennes possitva sidor i ljuset. Lika lön för lika arbete osv kommer av att stärka kvinnans roll i samhället. Att klä sin lille pojk i klänning stärker inte kvinnans roll alls utan bara förlöljigar det stackars barnet som förmodligen kommer att skämmas ögonen ur sig när han blir tonnåring och minns tillbaka. Vad skulle vara värre för en tonnåring än att få en bild i klänning uthängd på sin studenskylt??
    Min son klär sig inte i klänning för att va jämställd.
Svar på tråden pojke med klänning?????