Inlägg från: susannemalmö |Visa alla inlägg
  • susannemalmö

pojke med klänning?????

Så man ska lära sina barn att det är bäst att passa in i normen annars blir man mobbad?
    Jag lär min dotter att vara sig själv och att det är ok att inte alltid vara som alla andra. Hade hon blivit mobbad för någonting hade jag tagit det med förskolepersonalen och mobbarnas föräldrar, inte lärt henne att det är henne det är fel på när det handlar om att andra föräldrar lärt sina barn en väldigt begränsad bild av hur man får vara.
    Måste inflika att jag bara blir mer och mer övertygad om att olikheterna är mindre än vad många tror, speciellt sen jag fick min dotter.

tessum skrev 2008-02-06 13:04:12 följande:
    Det måste ju kännas hemskt som mamma att barnet blir "retat" för att han gör något annorlunda.men om föräldern lärt barnet från början att inte ha "tjejgrejer" så hade han ju aldrig behövt bli utsatt för det.kan man inte då hellre låta pojken klä ut sig hemma, måla naglarna hemma osv och lära han att man inte går ut så. OBS: jag vill inte vara nedvärderande eller få tillbaka ett svar som att det är sånna som jag som gör det omöjligt för dom där pojkarna att få vara den dom är.
  • susannemalmö

Det är väl snarare så att ett barn inte ska behöva bli utskrattat och hånat för att de andra barnens föräldrar inte har vett nog att lära sina barn att man inte mobbar folk. Det är ju verkligen fel när barnen får lida för föräldrarnas snäva syn på vad som är ok.

Mamasnest skrev 2008-02-06 13:24:47 följande:
    Jag tycker inte att man ska begränsa barn, men informera dem om samhällets referensramar. Om det skulle vara viktigt för mig att sätta på min 11-årige pojke en ballerinakjol till skolan så skulle jag även informera honom om att omgivningen kan reagera. Ett barn ska inte behöva bli utskrattat och hånat pga föräldrarnas liberala syn på barnkläder.
Svar på tråden pojke med klänning?????