Inlägg från: Minelly |Visa alla inlägg
  • Minelly

pojke med klänning?????

Sniglar och Krut skrev 2008-02-06 11:20:17 följande:
    Klart som tusan man har rätt att begränsa sina barn, annars kunde vi lägga ner allt vad barnuppfostran heter.En viktig del i barnuppfostran är att man som förälder sätter just gränser, alltså begränsar sina barn ibland.Nu är inte kjol eller klänning något som man MÅSTE begränsa om man har en son, han växer knappast upp och blir en knäppgök om han har fått bära klänning.MEN, _varför_ är det så fel att säga till sin son:"Nej, vi köper ingen klänning, det är för flickor" ?
    Tack för det inlägget.
    Jag klarar inte av uttrycket: Han/hon vill /ville inte det, vare sig det gäller äta upp middagen, sluta med napp eller bära känning. I vår familj bestämmer vi föräldrar, och INTE barnet. Förstår inte heller varför det skulle vara fel att säga att klänningar är för flickor, för det är de ju.
  • Minelly
    Gäspan skrev 2008-02-07 11:58:17 följande:
    Jag hoppas att ni mammor som tycker att pojkar inte kan ha klänning själva inte ibland drar på er ett par jeans? Det vore ju okvinnligt. Som om ni hellre ville vara män - men ni är väl nöjda med att vara riktiga kvinnor?
    Okvinnligt med jeans?
  • Minelly
    Bonanza skrev 2008-02-07 12:02:54 följande:
    Du ÄR medveten om att byxor på kvinnor var lika otänkbart för en 100 år sen, som klänning på pojkar är idag?
    För 100 år sen ja. Jag lever nu.
Svar på tråden pojke med klänning?????