Inlägg från: morotsland |Visa alla inlägg
  • morotsland

pojke med klänning?????

Min son älskar sin klänning, han har den på dagis rätt ofta. Tjim tjom.

• morotsland

Killmodeller på klänning, vad menar ni? Finns det nåt med klänningar rent fysiskt som gör att killar inte kan ha dem? Fastnar de i snoppen?
    Klänning/tunika är bekvämt oavsett kön!

• morotsland

Maddish: Vad är den fysiska skillnaden mellan kill- och tjejbarn menar du? Som gör att killarna skulle behöva egna slags klänningar.

• morotsland

maddish: "I detta fallet med barn så är det ingen skillnad fysiskt, men bara för att ett plagg passar betyder inte att jag tänker sätta det på dom.."

OK, så det är nån psykisk skillnad som gör att killar inte skulle trivas i klänning då?

• morotsland

Klänning är inte alls ursprungligt ett tjejplagg, killar/män har haft klänning i alla tider och har det fortfarande i stor utsträckning i många länder. Det är bara en ren mode/kulturgrej. Varför vara så rädd att sticka ut att man inte vågar vara tillåtande mot sina barn?

• morotsland

Lillstrumpa: "Och tycker att det är fel att sätta klänning på ett barn som är för ung för att ha en egen åsikt."

Gäller det även för tjejer? Att du inte sätter klänning på dem innan de har en egen åsikt alltså. Fö har min son en väldigt bestämd åsikt och det är att han gillar sin klänning.

• morotsland

Loreia: "Ni som inte sätter klänning på era söner för att ni inte kan tänka er era män i det, vad har det med saken att göra?"

Min man får ha på sig precis vad sjutton han vill (ja klänning också), han är nämligen vuxen och jag bestämmer inte över honom. Men annars håller jag helt med, vad har det med saken att göra? Barn är barn. Min man har inte plastisocks och galonbyxor heller.

• morotsland

Är det fel att köpa klänningar till flickor också om de inte uttryckligen bett om det?

• morotsland

tessum: "varför tar man på en pojkbebis klänning? är inte det lite knäppt?"

Varför är det knäppt? När min yngsta var 7 månader var det varm sommar och han var tjock och svettades. En tunn tunika var väldigt bekvämt eftersom det liksom fladdrade och släppte in luft och inte satt åt.

• morotsland

epoc: "Men vad säger din man/pappan om detta med klänning på en pojk"

Pappan till våra söner tycker att det är lika självklart som jag att de inte ska begränsas av fåniga gamla fördomar.

Svar på tråden pojke med klänning?????