Chizandra: Skulle inte bry mig det minsta om min pojk kommer hem i klänning och smink. Det viktiga är väl att han mår bra, inte vad jag tycker?
emcjoh skrev 2008-02-08 08:06:34 följande:
Svårt att förstå för den som inte blivit mobbad för just det!Om man säger så (diplomatiskt) hade min mamma en mycket egen stil på sitt klädval till mig, o. när jag själv började köpa "vanliga" kläder så upphörde mobbn.Bara så du förstår...
Vad bra för dig att det slutade när du bytte kläder, verkligen. Det är inte min bild av hur mobbning fungerar, men jättebra för dig! Skulle min pojk bli mobbad för de kläderna han har är det helt upp till honom att byta om han vill det, och jag kommer fortsätta uppmuntra honom och förklara att det inte är honom det är fel på, utan de som mobbar. Kommer lära honom att inte vara rädd för att vara den han är, vilket ju innefattar att ha på sig precis det han vill. Hoppas då att han kan växa upp och tro på sig själv och känna sig stark i sina val, och att han inte ska behöva ändra på sig bara för att någon tycker att vissa saker inte passar om man är kille. Om fler föräldrar gjorde det, tror du inte då, ärligt, att det hade varit färre mobbare?