Inlägg från: Leeloo |Visa alla inlägg
  • Leeloo

pojke med klänning?????

beavies skrev 2008-02-07 12:03:20 följande:
    Men hallå.... att kvinnor har jeans är väl knappast samma sak??När ser man ngr män gå på stan i klänning... jag har aldrig sett det i varjefall.
    Det är ju faktiskt precis samma sak.
    Eyy woman! I think you left your panties in my kitchen..
  • Leeloo
    Lillstrumpa82 skrev 2008-02-07 12:23:58 följande:
    Samma sak borde väl i så fall även gälla jeans? Varför finns det tjejmodeller och killmodeller?
    Oftast för att vuxna killar och tjejer har olika kroppsformer kanske? Det kommer runt puberteten.
  • Leeloo
    Lillstrumpa82 skrev 2008-02-07 12:39:59 följande:
    Fast diskussionen om jeans kom ju i ett inlägg om att vi mammor inte kan ha jeans på oss om vi inte låter en son ha klänning... Alltså tycker jag inte att det har med saken att göra, eftersom jag använder tjejmodeller av jeans. Jeans finns i killmodell och tjejmodell, klänningar finns bara i en modell och hänger på damavdelningarna, alltså borde klänningar vara ett tjejplagg. Jag vill inte att min sambo ha klänning på sig, så varför ska jag klä min son i det?
    Men jeans är ju ursprungligen ett manligt arbetarplagg. Oavsett modell. Klänning är från början ett "tjejplagg" (ryser bara av att skriva ordet) men det finns ingenting som säger att det inte kan bli ett unisex-plagg. Såvida det inte finns fysiska hinder hos killarna som gör det omöjligt för dem att bära klänning. Och vad jag vet så det finns det inga sådana.
  • Leeloo
    Pejgan skrev 2008-02-07 12:46:35 följande:
    Fast det ÄR det ju inte Klänning är från början ett unisex plagg som blivit kvinnoplagg och faktiskt går mot att bli unisex igen (om vi tittar på VÄRLDEN utanför lilla plaskdammen Sverige)
    Du ser! Ännu bättre!
  • Leeloo

Jag skulle nog däremot inte sätta på min son en klänning om han skulle till dagis. Jag vill inte använda honom som ett redskap i en fajt som ska "utkämpas" av de vuxna. Han ska inte behöva vara den som kanske blir retad bara för att jag vill att klänning ska bli ett unisex-plagg. Vill han däremot och envist tjatar om det, så får han. Men då får han nog med sig ombyteskläder ifall han vill byta.

• Leeloo

Det värsta nästan är att jag har fått höra min son bli kallad både fjolla och feminin. Och det av vuxna människor.

• Leeloo
    Maddish skrev 2008-02-07 13:08:41 följande:
    Men detta är väl egentligen männens fajt och inte vår.
    Lika lite är detta männens fajt som att jämställdhet är kvinnors fajt. Det var faktiskt bland det märkligaste jag läst.
  • Leeloo
    Maddish skrev 2008-02-07 13:21:42 följande:
    Om nu inte männen vill gå i klänning så är det ganska meningslöst att ens kämpa för det. Dom få män som vill detta gör det säkert också.. Vad jag vet så är här inte en enda mans åsikt i denna tråd.
    Det kanske finns en massa män därute som skulle vilja gå i klänning men inte vågar. Varför förutsätta att dom inte vill det för att dom aldrig gör det?
  • Leeloo
    Maddish skrev 2008-02-07 13:29:44 följande:
    varför förutsätta att dom vill?
    Jag förutsätter inte, jag skrev kanske. Jag vet iaf att min son älskar att ha klänning på sig. Helst prinsessklänningar.
  • Leeloo
    Leeloo skrev 2008-02-07 14:19:51 följande:
    www.familjeliv.se/hem/leeloo/gallery/php86zuc...
    Detta är det min son envist krävde att han skulle få ha på sig på förskolans luciatåg. Glitter i håret, rosa prinsesskjol och top och militärfärgade strumpor.
  • Leeloo
    Mephala the ranger skrev 2008-02-07 14:22:26 följande:
    Så otroligt söt =)
    Han fick många komplimanger från andra föräldrar som sa att han var den finaste lucian dom sett.
  • Leeloo
    Charro skrev 2008-02-07 14:27:07 följande:
    Men vilken härlig kombination, så söt
    Jag försökte verkligen få honom att ta på sig tomtedräkten som jag hade varit ute kvällen innan och panikhandlat men icke då. Han skulle ha klänning som sin bästa kompis hade. Tomtedräkten ligger nu oanvänd i hans byrålåda.
  • Leeloo
    Yori skrev 2008-02-13 12:02:34 följande:
    om vi inte vänder på hela historien.. då är det juhe mamman som igentligen som vill ha en flicka.. eller hur?
    Varför skulle det vara så?
Svar på tråden pojke med klänning?????