Inlägg från: Bonanza |Visa alla inlägg
  • Bonanza
    Miniigirl skrev 2008-02-07 11:47:16 följande:
    Jag har inte läst tråden, men antar att många tycker det är helt ok...men jag svara på TS nu...förstår inte heller riktigt det där! Har sett mammor som lagt ut bilder på sina söner här på fl med klänningar på sig! tycker det är jättekonstigt! Är man så besatt av att ha en flicka borde man kanske adoptera istället? så man vet att man får en flicka som man vill ha!Kan inte helelr riktigt vförstå varför ma nska klä sin pojke med rosa kläder!Men det ser jag inte som lika konstit ändå! vissa tycker väl att det är en färg man kan ha på bvåde flickar o pojakr, precis som ajg tycker att rött går bra på både flicka å pojke!och det tycker väll anra är vansinnigt:) hur man kan ha rött på sin pojke!MEn igentligen är det ju lite konstigt, för på flickor passar ju allt!!!man kan ha en blå tröjja med en bil på, det ser jag inte alls som lika konstigt som att sätta på en pojke en rosa tröjja med en blomma på!!!
    Jag betackar mig för insinuationer om att jag skulle vilja ha en flicka istället för en son för att han får ha rosa och klänning/tunika på sig! Så idiotiskt att påstå något sådant! Jag har en dotter och en son, och min mening är att båda ska kunna ha samma garderob! Då har jag köpt kläder för barn och inte för kön!
  • Bonanza
    beavies skrev 2008-02-07 12:03:20 följande:
    Men hallå.... att kvinnor har jeans är väl knappast samma sak??När ser man ngr män gå på stan i klänning... jag har aldrig sett det i varjefall.
    Och återigen: jo, för inte så länge sen var det EXAKT SAMMA SAK! Känn er stolta, ni tillhör de som hade propagerat för att kvinnor självklart inte kan ha byxor.
  • Bonanza
    Epoc skrev 2008-02-07 15:07:58 följande:
    Alla i forumet diskuterar om vad "jag:et" vill.(mest kvinnor)Men vad säger din man/pappan om detta med klänning på en pojkHar någon diskuterat detta med sin man/pappan eller accepterar han det bara utan argumentation ?
    Jag gifte mig med en vettig man som förstår precis lika väl som jag att vår son är ett barn och inte ett kön, och att de självklart kan ha alla sorters kläder och färger.
  • Bonanza
    SilentStar skrev 2008-02-07 15:13:28 följande:
    Pojken kanske vill använda klänning.Transsexualitet kan visa sig väldigt tidigt...har jag hört alltså
    Som om alla pojkar som vill ha klänning är transsexuella? Hjälp vilket okunnigt uttalande. Jag hoppas att det är ironiskt skämtsamt!
  • Bonanza
    emcjoh skrev 2008-02-07 15:47:59 följande:
    Ni får göra som ni vill, jag tänker inte köpa någon klänning till sonen. Så länge jag betalar, dvs. tills han blir tonåring o. får använda barnbidr. o. ev. intjänade egna pengar efter eget tycke. Då är han i mina ögon gammal nog att veta vad han själv vill ha. Innan dess varför utsätta barn för risken att bli mobbad, när man kan underlätta med att använda vanliga kläder?VAD är det för fel att göra som man alltid har gjort?ÄR förändring A L L T I D av godo?Nej, jeans använder jag helst inte, trivs inte i det ngt vidare för att återknyta t. tidigare inlägg OCH när lilltjejen tar över brorsans jeans broderar jag ngt el. sätter på en applikation så att de passar henne. Skadar det henne det med som många verkar tycka här att det gör om man inte klär pojkar i klänning.
    Fast alltså - det här med att pojkar inte kan ha klänning har ju kommit de senaste 50-100 åren. Likaså att tjejer kan ha byxor. Så om vi inte skulle ha förändrats hade pojkar haft klänning och kvinnor hade inte fått ha byxor. Det kanske passar bättre?
  • Bonanza
    emcjoh skrev 2008-02-07 15:53:56 följande:
    Vi hade iaf inte vetat ngt annat
    Hur menar du nu? Är det bra med pojkar i klänning och tjejer som inte får ha byxor, så länge man inte vet om alternativen?

Kan inte alla bara ta och inse att det inte är något "som alltid har varit" att pojkar och män inte har klänning. Det är inte ens något som är nu! Bara i västvärlden, det är ju vi som lever i en liten bubbla!
  • Bonanza
    bizzy skrev 2008-03-06 09:35:54 följande:
    det är när jag ser och läser sonna här trodar jag blir so glad att jag bor i spanien och inte i sverige. det är so typiskt svenskt att "barnen moste fo bestämma, de är ju egna individer, jag lägger mig inte i" bla bla, sen är det ju nite konstigt att det är so monga vilsna ungsomar i sverige! med allt vad det for för följder. här är det föräldrarna som bestämmer tills barnen flyttar hemifron, och det märks po barn och ungdomar här att de är so mkt tryggare och säkrare sen.
    Herregud vilket ignorant och okunnigt inlägg. Man häpnar!

Det kanske skulle vara bra för dig att veta, att t.ex. ungdomsbrottsligheten har minskat, sedan 90-talet? Och förklara gärna, hur ett barn blir vilset genom att få vara sig själv?
  • Bonanza
    bizzy skrev 2008-03-06 12:05:26 följande:
    pejgan: ja, alla tycker ju olika och vi ska ju soklart alla kunna klä vora barn som vi vill. po typ 40-talet och innan var det ju otänkbart med byxor po tjejer so kanske tycker vi i framtiden att det var lika konstigt att killar inte hade klänningar o kjolar förr. Men jag vill iaf inte vara den banbrytande :) men andra kan ju gärna fo vara det
    Fast alltså, FÖRR hade killar kjol och klänning!
Svar på tråden pojke med klänning?????