pojke med klänning?????
Pejgan: Och hur skulle jag lära dom det om inte ens ämnet kommer upp? Dom har inte ens valet att ha klänning eftersom det inte finns någon i vårt hem...
Pejgan: Och hur skulle jag lära dom det om inte ens ämnet kommer upp? Dom har inte ens valet att ha klänning eftersom det inte finns någon i vårt hem...
JAG skulle aldrig köpa en klänning til mina söner.
JAG skulle heller aldrig låta håret växa på dom och sätta rosetter.
JAG skulle inte inreda deras rum i rosa eller köpa dockor och prinsessleksaker till dom.
JAG skulle inte ens sätta på dom ett klädesplagg i rosa (möjligtvis en shorta)
Detta är MIN åsikt. Jag bryr mig inte om varför andra gör detta till sina barn för jag förstår inte det. Men jag accepterar det. Jag kommer aldrig att lära mina barn att det är fel att vara annorlunda.
Vaför är det så svårt för vissa att acceptera MIN åsikt? Jag tycker att pojkar ska kunna få vara pojkar och flickor ska kunna få vara flickor. Varför görs det så stor grej av att man inte låter sin pojke gå i klänning?
jag kan säga att mina pojkar är väldigt pojkiga och vill dom nu vara flickiga när dom blir så pass gamla att dom bryr sig så fine with me. Jag låter dom vara som dom vill och styr dom absolut inte.
jag är inte mer annorlunda än andra. Vi uppfostrar våra barn på ett väldigt fritt och öppet sätt. Vi har absolut regler och dom ska följas, men dom får själva fatta beslut och lösa problem och konflikter. Vi finns där för dom hela tiden och uppmuntrar dom i deras intressen.
Pojkarna är väldigt aktiva och så länge dom inte gör något direkt livsfarligt så lägger jag mig inte i. Dom kommer att slå sig många gånger om och dom får lära sig av sina misstag. Vissa tycker att vi gör ett bra jobb, andra tycker att vi borde styra dom mer.
Saken är den att alla gör olika och alla tycker olika. Våra barn är egna små personer med egna viljor som vi inte alltid kan påverka. Men samtidigt måste dom ha gränser och lära sig vad som är rätt och fel.
Det är viktigt, inte om dom har på sig en klänning eller inte...