• sallybuse

Klädsel hur ser dom ut.

Jag har en klille på 15 år och han är hur trevlig och go som helst.Men hur ser han ut.Han kan inte ha sina jeans på sig som man ska ha dom på sig.Han har dom nere över halva ändan.Ser hemskt ut.Och jag håller på varje morgon när han ska gå till skolan.DRA UPP DINA BYXOR.Men inte alls.Han vill inte.Han tycker de är snyggt.Och de tycker inte jag.Jag har läst någonstanns att så länge man inte kan se håret på pungen så får dom sitta hur dom vill.Vad tycker ni andra som har tonåringar.

• Svar på tråden Klädsel hur ser dom ut.
  • abnocto

Likadant här. Jag tjatar och säger även åt kompisarna att de håller på att tappa byxorna så de kan inte gå så där. De bara skrattar åt mig och drar ned dem ännu mer
    De ska visst sitta så, modet är så, så vi får härda ut tills de har ändrat modet och under tiden se till att de har snygga kallingar under

• Maskot

Modet ser ut så nu, jag tycker faktiskt de ser coola ut och skulle aldrig be sonen dra upp byxorna. På dessa unga killar ser det bra ut och ska vara så!

• Agapi

hehe tror nog inte de hjälper så mycke om mamma säger åt dom att dra upp byxorna. Tvärtom så tycker de säkert bara att de är pinsamt, mamma har ingen koll, eller drar ner byxorna lägre för att provocera.

Sen håller jag me, de är snyggt ;) Men åh andra sidan tror inte jag era föräldrar tyckte ni var jätte snygga i tonåren heller?

• Odessa

Min son är 11 och han drar upp jeansen för _högt_. Jag och pappan köper snygga, "coola" byxor till honom och så sabbar han allt genom att dra upp dem och dra åt bältet jättehårt. *Steve Urkel-varning*

Vi brukar stoppa honom när han ska förbi, släppa på bältet ett par snäpp och dra ner brallorna lite på han, hahaha (inte så kallingarna syns alltså, bara så man ser kalsonglinningen. Det ser ju nästan smärtsamt ut när han drar upp byxorna, och jag vill ju bli farmor nån gång.. *fliiiin*). De växer så snabbt så rätt vad det är har han nog brallorna för lågt ner och då får vi börja dra upp dem.. Aldrig är man nöjd.

• Joona

Jag kan tycka att det är konstigt att grabbarna ännu har den här stilen Minns när jag gick i 9an för 10år sen så sa jag till en liten 7a att dra upp byxorna för jag kunde se hans kalsonger ser för roligt ut! (jag skojade med killen alltså)

• Bevabus

Haha! :P sådär har alla killarna på högstadiet. Jag tyckte alltid det var snyggt SÅVIDA dom inte hängde ner på låren (som en del kunde göra). Såg ett par gånger att dom hängde nere vid knäna också! (hur kunde dom gå??) :P

Men i övrigt så var det snyggt :) Det är bara en period. På gymnasiet så kommer han kanske fortfarande ha häng men inte alls lika mycket...
    Och det är väl strunt samma om DU inte gillar hur han klär sig. Det är ju HANS klädstil
    Vad skulle du säga om han började bossa runt dig och sa åt dig vad du skulle ha på dig?

• sallybuse
    Bevabus skrev 2008-02-07 06:42:44 följande:
    Haha! :P sådär har alla killarna på högstadiet. Jag tyckte alltid det var snyggt SÅVIDA dom inte hängde ner på låren (som en del kunde göra). Såg ett par gånger att dom hängde nere vid knäna också! (hur kunde dom gå??) :PMen i övrigt så var det snyggt :) Det är bara en period. På gymnasiet så kommer han kanske fortfarande ha häng men inte alls lika mycket...Och det är väl strunt samma om DU inte gillar hur han klär sig. Det är ju HANS klädstil Vad skulle du säga om han började bossa runt dig och sa åt dig vad du skulle ha på dig?
    Ja du de är så sant.Så har jag inte tänkt att han skulle bestämma hur jag skulle se ut.Ja jag får väl stå ut ett tag till.Inte mycket att göra åt de.Man blir ju bara tjatig om man håller på.Och de gör ju ingen nytta.Så hädan efter så får han se ut hur han vill.
  • Bevabus
    bra det
    sallybuse skrev 2008-02-07 12:15:57 följande:
    Ja du de är så sant.Så har jag inte tänkt att han skulle bestämma hur jag skulle se ut.Ja jag får väl stå ut ett tag till.Inte mycket att göra åt de.Man blir ju bara tjatig om man håller på.Och de gör ju ingen nytta.Så hädan efter så får han se ut hur han vill.
  • roflmao
    Odessa skrev 2008-02-06 23:37:19 följande:
    Min son är 11 och han drar upp jeansen för _högt_. Jag och pappan köper snygga, "coola" byxor till honom och så sabbar han allt genom att dra upp dem och dra åt bältet jättehårt. *Steve Urkel-varning*Vi brukar stoppa honom när han ska förbi, släppa på bältet ett par snäpp och dra ner brallorna lite på han, hahaha (inte så kallingarna syns alltså, bara så man ser kalsonglinningen. Det ser ju nästan smärtsamt ut när han drar upp byxorna, och jag vill ju bli farmor nån gång.. *fliiiin*). De växer så snabbt så rätt vad det är har han nog brallorna för lågt ner och då får vi börja dra upp dem.. Aldrig är man nöjd.
    Ja skrattar ihjäl mej!!!!! Gu va roligt!!!!
  • Deeva

Odessa:

Det var bara det jag ville säga

Svar på tråden Klädsel hur ser dom ut.