• MiaMariah

Vita hem del 7

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 7. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT! Del 7 inhyser mycket av vår VÅRLÄNGTAN!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

(Presentation skapad av Milda Maränger och MiaMariah)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-10 20:49
    Trädgårdstråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-150/m29643601.html

Bloggtråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m27731498.html

Butikstråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28671141.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-21 11:33
    Internetbutiker: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-09 15:56
    Bloggtråd nummer 7:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30496423.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-09 18:45
    Bloggtråd nummer 8:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-28 11:14
    Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31136578.html
  • Svar på tråden Vita hem del 7
  • mimmamum

Spännande! Hoppas vår saccosäck diskussion kan fortsätta här, inne/ute?

• juliah

mimma, ja jag har tänkt att köpa en Fat boy men de är så dyra. Ska det vara vitt så måste det vara smutsavvisande och allra helst gå att tvätta eller hur?
    Ska kika lite närmare på tygerna på Stoff. Vad mer ska du ha än prickigt vaxtyg?

Tack för nya fin tråd Mia!

• malins79

Vad bra att det startades upp en ny tråd!

Jag satt med och kollade på stoff och stil och tycker den rosa vaxduken är snygg. Ska kolla in det andra sen.

• juliah

Jag vill ha prickigt vaxtyg. Prickigt tyg i rosa och grönt. Smårutigt rött (om jag kanske skulle kunna lyckas med något sött litet plagg till Elle), sen fanns där även fina blommiga tyger.

TS gjorde ju inte längtan efter vår mindre, ååå så jag längtar. Är verkligen inne i en "färg" period nu, pasteller, till och med grönt har ju smygit sig hem till oss!
    Sovloftet i gästhuset ska ha en fräsch Lexingtonfeeling med vitt och blått i ränder, rutor och blommor (om jag får bestämma).

• Sylt

Fin ny tråd!

Lite bildbombning. Inget piff, bara fotat.... med bebis på armen både vid foto o fix i datorn....

fl4.jpgLina --> Skafferi, bara för dig

fl.jpgSkåp nr 1, fattas nyckelhålsskyltar som är på G

fl2.jpgTv-bänk

fl3.jpgHemliga plank/skålprojektet

• Birks och Kalles mamma
    mimmamum skrev 2008-02-06 18:17:02 följande:
    Spännande! Hoppas vår saccosäck diskussion kan fortsätta här, inne/ute?
    Jag vill ha en vit point från Fat Boy http://www.fatboy.nl/point/products
  • juliah

Å syltan jag döööör för andra gången idag. Fantastiskt fint! Ert hem skulle jag vilja se i en inredningstidning Skrattande Kan inte ens bestämma mig för vad jag tyckte bäst om, kanske plankan? Skrattande

Svar på tråden Vita hem del 7