• sockerflicka

Tips på bra frisör i Stockholm!

Jag är nyinflyttad och har ännu inte riktigt vågat lägga livet (håret) i någon okänd frisörs händer. Men nu börjar det bli dags! Så jag undrar om någon har tips på en bra frisör, inte för dyr och inte för billig! Gärna lite mer centralt, lättaste att ta sig till!

• Svar på tråden Tips på bra frisör i Stockholm!
  • Me o Mike

Hmm jag går hos Ekamn Hair.. Dom ligger på östermalm.. Svinbra är dom! JAg är sjukt kräsen med mitt hår också..

• Dito

Hårgänget tycker jag också! De har en hemsida du kan titta på, där kan man även boka tid och läsa lite om varje frisör. Ett toppenställe!
    www.harganget.com

• sockerflicka

Tack för tipsen!
    Men nu undrar jag lite, på hårgängets hemsida kunde man välja vem som skulle klippa.. Vad är det för skillnad på alla titlar? Creative director hit och dit..

• Tant Green
    sockerflicka skrev 2008-02-06 22:07:48 följande:
    Tack för tipsen!Men nu undrar jag lite, på hårgängets hemsida kunde man välja vem som skulle klippa.. Vad är det för skillnad på alla titlar? Creative director hit och dit..
    Priset Nä, men de får sina nya titlar bl.a beroende på hur mycket de bokas, så de som är duktiga och blir bokade ofta får en "högre" titel och då kostar det mer att gå till dem. Det står väl på hemsidan vad de kostar tror jag? Jag går också där och är helnöjd.
  • Me o Mike

Nä dom har sina titlar beroende på utbildningar..

Tant Green skrev 2008-02-07 07:45:48 följande:
    Priset Nä, men de får sina nya titlar bl.a beroende på hur mycket de bokas, så de som är duktiga och blir bokade ofta får en "högre" titel och då kostar det mer att gå till dem. Det står väl på hemsidan vad de kostar tror jag? Jag går också där och är helnöjd.
  • Tant Green
    MulleNuh skrev 2008-02-07 07:48:01 följande:
    Nä dom har sina titlar beroende på utbildningar..
    Jasså? Jag frågade min frisör en gång om det berodde på utbildningar, eller antal års erfarenhet eller liknande. Hon sa att det till största delen beror på hur bokade de är (men det beror ju i sin tur på hur duktiga de är och de borde ju bli duktigare av utbildningar och erfarenhet). Men det var iofs några år sedan, de kanske har ändrat system.
  • Me o Mike

Jo men tänk så här, tnk om en helt ny frisör börjar jobba, men denna frisör känner SÅÅÅÅ sjukt många människor.. så hon blir fullbokad hela tiden.. Inte blir hon då en director.
    Visst, det MÅSTE inte ha med bara utbildningar att göra, men absolut erfarenhet.. Det tar lång tid att komma till toppen.

Tant Green skrev 2008-02-07 07:52:07 följande:
    Jasså? Jag frågade min frisör en gång om det berodde på utbildningar, eller antal års erfarenhet eller liknande. Hon sa att det till största delen beror på hur bokade de är (men det beror ju i sin tur på hur duktiga de är och de borde ju bli duktigare av utbildningar och erfarenhet). Men det var iofs några år sedan, de kanske har ändrat system.
  • Tant Green

Nja, varför inte... det som är efterfrågat kan man ju höja priset på, det måste inte bero på kvaliteten... Men som sagt, det var säkert 7-8 år sedan min frisör berättade detta så det är inte säkert att det fungerar på samma sätt nu (och det är ju inte säkert att det var sant då heller, hon kanske inte visste själv eller bara kände för att driva med mig )

• Kary

Hur mycket ni betala för att klippa er på dessa ställen?

• Kary

Oj, kollade lite på sidan...det ser avancerat ut. Var kan man gå om man bara vill klippa topparna? :)

• Me o Mike

Ja då kan du gå till ullas klipphörna i Rinkeby centrum!

Kary skrev 2008-02-07 08:04:07 följande:
    Oj, kollade lite på sidan...det ser avancerat ut. Var kan man gå om man bara vill klippa topparna? :)
  • Linda Mikaelsdotter
    sockerflicka skrev 2008-02-06 20:03:10 följande:

Jag är nyinflyttad och har ännu inte riktigt vågat lägga livet (håret) i någon okänd frisörs händer. Men nu börjar det bli dags! Så jag undrar om någon har tips på en bra frisör, inte för dyr och inte för billig! Gärna lite mer centralt, lättaste att ta sig till!

Varmt välkomna att kika in på min hemsida www.lindamikaelsdotter.se

Jag är frisör, utbildad färgtekniker för Redken och även makeupartist och jobbar på en salong på Östermalm i Stockholm.

Jag är väldigt mån om kvalitén på mina kunders hår och använder endast förstklassiga produkter.

Har ni frågor får ni gärna maila mig. Kontaktuppgifter hittar ni på hemsidan.
    Ni hittar mig även på instagram @lindamikaelsdotter
    och Facebook Linda Mikaelsdotter - Frisör och makeupartist

Ha en fin dag!
    Mvh Linda Mikaelsdotter
Svar på tråden Tips på bra frisör i Stockholm!