• Dubbelglädje

mössa st.42/44 - vilken ålder?

som rubrik lyder: mössan i st.42/44, vilken kläderstorlek motsvarar den - 50, 56, 62?

• Svar på tråden mössa st.42/44 - vilken ålder?
  • LinnaLi

Jag har fått för mig att det är måttet runt huvudet som är 42/44. Min dotter på tre månader drygt har den storleken iaf.

...för evigt, för alltid...
  • Mrs Mousa

Det beror ju på hur stort huvud bebisen har. Den minsta stl som säljs i vanliga affärer e iallafall 38/40, så 42/44 e nog till bebisar runt 3-6 mån ialla fall, men som sagt...det bror på huvudstorleken.

• Lorelei

Polarn och pyret har en storlekstabell på sin hemsida som är bra! 40/42 räknas som nyfödd - ca 4 mån

• AnnaH

Enligt mitt hälsokort hade jag det huvudomfånget kring 3 - 6 månader, men då var jag 2 veckor tidigt född. POP:s tabell bör alltså stämma ganska bra. Svårt att översätta till cl-storlekar men kring 56/62.

v.28
  • Lorelei

40/42 i cl blir ungefär 50/56. Sedan kommer 44/46 som är ungefär 62/68 skulle jag säga. Har aldrig sett kombinationen 42/44 och 56/62, men det kankske finns.

• Benedikts mamma

Min sin är 8 mån. och har nu 45.5 cm i huvudomfång. 42/44 passade honom när han var 3-6 mån.

• FrökenBokmal

Jag skulle använda det från nyfödd: bebisar gillar inte mössor så det hjälper lite om de inte är för små (mössorna inte bebisarna).

Svar på tråden mössa st.42/44 - vilken ålder?